Jump to content

LTL Acorn 6210 mms


Torlaff

Recommended Posts

Hei har noen problemer med mitt kamera Ltl Acorn 6210 mms kamera, og lurte på om noen har erfaringer med dette.

 

Problemet er som følger det første kameraet jeg fikk sendte hemmningsløst mange bilder i 3 forskjellige serier uten at det var antydning til dyr i nærheten. Det tok 3 bilder i serien og sendte det siste til min mobil, dette gjorde det med 1 minutts mellomrom slik at det til slutt ikke var mer igjen på kontantkortet. I den ene serien sendte det over 30 bilder, det vil si at det ble tatt 90 bilder med 1 minutts mellomrom. Jeg klagde på kameraet og fikk et nytt.

 

Opplever nå det samme med det nye kameraet, fikk nå den 23 sept 10 bilder sendt (har satt sperre på 10 bilder pr dag) uten noe form for dyr. sendingene kom kl 10.23, 10.24, 10.25, 10.25, 10.25,10.27, 10.30, 10.31, 10.33 og det siste 10.34.

 

Tok kameraet med hjem for og teste, og når det da ble slått på sendte det umiddelbart ut 4 bilder før jeg slo det av.

 

Er det noen andre som har erfaringer med dette? Eller er det noe med innstillingene?

 

Håper på noen svar.

 

Mvh

Tor-H

Link to comment
Share on other sites

Skru av sidesensorer.

Still ned følsomheten på utløser.

Sett maks et bilde om gangen.

Sett intervall mellom hvert bilde høyere.

Sett maks begrensning for antall bilder pr dag.

 

I tillegg sett kamera slik at det ikke utsettes for raske lysendringer.

Nord og sydvendt er ofte bra.

En kan og med fordel fjerne endel kvister med løv i umiddelbar nærhet.

 

Følg dette og du burde være langt på vei:-)

Link to comment
Share on other sites

Hei og takk for tips, men blir det ikke helt feil og måtte slå av sidesensorer når dette skal være til bruk? Hvis følsomheten til dette kameraet er så sensitiv at man må stille inn kameraet med minst mulig følsomhet, samtidig som man skal måtte drive endel "rydding" på plassen før man setter det ut, er det hensiktsmessig at et et slik kamera da kan henge ute i skauen? Hvilken hensikt har da disse finessene på kameraet?

 

Har også scoutgard kameraer, og har aldri opplevd lignende.

 

Mottar svært gjerne andre kommentarer på om andre har opplevd det jeg har.

 

Mvh

Tor-H

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...