Jump to content

Gammel Colt Gold Cup


sleipner

Recommended Posts

Jeg har fått et tilbud om en Gammel Colt Gold cup i caliber .38 special, med ekstra sett i cal.22 lr.

.22 settet ser flott ut ,men .38 toppen eg godt slitt i blåneringen .

 

Er det noen som har erfaring med denne pistolen ? Er det noe å pruke penger på ? :)

 

Selvfølgelig er det vanskelig å si noe om pris, men noen kan kansje ta et forsiktig estimat med tanke på at den må blåneres opp igjen .

Link to comment
Share on other sites

Stemmer nok med .38 Special, ja. Meg bekjent har Gold Cup aldri vært levert i .38 Super, men den ble en kort periode levert med en sleide/løp kombo som var ren blowback, ikke låst, i .38 Special Wadcutter. Den ble lansert som en konkurrent til S&W Mod. 52 og Hämmerli 240.

Disse Gold Cup-ene er relativt sjeldne og vanligvis svært presise. De har ett minus, og det berører kun hjemmeladere: For å få problemfri ekstraksjon har de gassavtapping bakover til to belter rundt kammeret, og dette gir deformering av hylsene. Og, verdt å ha i tankene, siden den kun skyter wadcuttere går den ikke i militærklasse på felt.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er en .38 spec er det vel kanskje en National Match det er snakk om? Har aldri skutt med en, men har lyst på en uansett :lol:

Ble ikke disse laget til grovprogrammet i OL mon tro? Eller var det militære landskamper? Produsert i ca 7000 eks hvis jeg husker riktig.

Vær obs på at du ikke kan bruke den til militærfelt, men den går til grovfelt. Hvis du ikke kjøper den kan du godt sende meg en PM med kontaktinfo på selger :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...