Jump to content

Problem med sikring/avtrekk på Sauer 200 STR


Salmon

Recommended Posts

Har fått ett kinkig problem med Sauern nå rett før Elgjakta. :cry:

 

Når våpenet er spent klarer jeg ikke å få sikringen helt på. Den stopper etter 3/4 dels vandring mot fult opphevet.

Når jeg presser med tommelen på boltmuffen slik at jeg ser at sluttstykket beveger seg fremover så kommer den av og det går å ta avtrekk. Nå kan den også spennes og taes avtrekk med flere ganger etter hverandre.

Når den er spent og jeg vil sette sikringen på, må det ett godt press på sikringen for å få den på, og da går det ikke å få den av igjen uten å presse på boltmuffen samtidig.

 

Så jeg lurer på hva som har skjedd?

 

Jeg vurderer å plukke hele greia fra hverandre, avtrekk, sikring +++ men om noen har vært borti dette før og har

en ide om hva som er galt så hadde det vært greit å vite hva en skal se etter. :D

Link to comment
Share on other sites

Takk for kjapt svar. :D

Har du vært borti dette problemet før?

 

Skulle gjerne hatt en tegning over avtrekket, er mye deler og fjærer der slik at jeg får det riktig sammen igjen...

Har Googlet men finner ikke noe, å heller ikke på YouTube. :(

 

Har skutt mange 10-tusner skudd med 200'n sommer/vinter og kjenner godt til problemet men egentilig er det ikke et problem men snakk om vedlikehold . Jeg har hatt dette problemet pluss å miste trykkpunkt og det er en gjenganger for alle etter ei tid . På konkuranse kan man ikke komme ut for slikt så jeg demonterer avtrekk 3 ganger i året og har da aldri problemer . For den som ikke skyter så mye holder det med en gang.

Dette er enkelt og dette klarer du ! Sender deg en PM så sparer vi spalteplass her :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...