Jump to content

Trenger hjelp for å sette pris.


Bipol

Recommended Posts

Har ikke vært aktiv på 15-20 år, og tror jeg vil kvitte meg med noen av våpnene mine, men har ingen anelse om hva de er salgbare for idag.

Kan noen hjelpe?

 

1. S&W mod 29 44 magnum, strøken.

2. S&W mod 5906 stainless, knapt brukt, som ny.

3. Colt Python 357, stainless, 4"

4. Colt Gold Cup .45 serie 80 stainless. Denne er "preppet" av en Flemming Pedersen til max i 1994. Nydelig stand, penere og bedre enn ny.

 

Mener jeg har alle originale papirer og bokser til alle.

Ca priser?

Link to comment
Share on other sites

5906 er vel en 4", og kom både med justerbare og faste Novak-sikter. Den passer i Production i praktisk hvis det ikke er gjort noe med den. Tror ikke man får mer enn rundt 4.000,- for den. Høy kjernelinje, kort løp, og selv om det er utgaven med justerbare sikter, så er den ikke optimal til felt. Presisjonen i disse var ikke all verden heller, 3-4" på 25 yards iflg G&A (Det var normen for 9mm før, og sett på som helt ok.).

 

Justerbare:

3877.gif

 

Faste:

5906d.jpg

 

Gold Cup'n tror jeg burde havnet på 6-7.000,- (++). .45ACP Single Stack har en liten renessanse akkurat nå, og din høres ut som den er veldig i tiden.

 

En rustfri 4" Python ligger ihvertfall på min ønskeliste, men det virker som om alle Pythoner ble produsert på på mandager på 80-tallet. Kommer jeg over en polert rustfri utgave med god timing, så kommer jeg til å vurdere den nøye...

 

For en som bare er ute etter et skytejern tror jeg Pythonen vil ligge i området 3.500,- til 4.500,-, altså omtrent som en S&W 686/586. En entusiast vil kanskje strekke seg til 5.000,-. Budrunder er umulig å forutsi...

 

Det kommer også an på hvor mye tid du har. Av og til kan våpen ligge på Finn i månedsvis før en finner ut at dette skal han/hun kjøpe.

 

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar.

Har ikke hatt disse våpnene ute av skapet på sikkert 10 år, Gold Cupen får det virkelig til å nappe i pekefingeren.Har en masse hjemmeladede skudd liggende, så jeg tror jeg skal ta meg en tur på banen,kanskje jeg kommer igang igjen.Treffsikkerheten er nok ikke så god lenger, men jeg kan i hvertfall høre det smeller :-)

Kommer nok til å legge noe ut til salg etterhvert, men Gold Cupen tror jeg kommer til å sitte langt inne. Den er jo bare lekker.

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Kanskje skytelysten kommer tilbake ja. Jeg var nok litt preget av all tiden jeg bruker på diverse amerikanske sider når jeg ga det pristips på Python. Markedet i norge er nok ikke så stort, andre steder ville nok en lite/ubrukt 4" Python i boks med alt tilbehør kunne gå for mer enn i norge. Selv 80-tallls modeller. (ikke alt fra en perioden er produsert på mandag..) 5-6000 kan nok være realistisk om du finner rett mann.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...