Jump to content

Ny våpenlov


tarlokar

Recommended Posts

Noen som vet når den nye våpenloven trer i kraft?

Har flytta til helgeland og skulle kjøpe meg to nye våpen, 338 og 308 (storvilt jakt begge to), men her får man ikke registrert mer enn ett storviltvåpen pr person! Helt hull i hue....

Vet om mange som har både tre og fire våpen i kategori storvilt uten problemer, har selv hatt flere før, men det var i et annet distrikt.

Dette er bare så helt hull i hue!!!!!

 

Har dessuten venta på svar på begge søknadene sia slutten av juni, og måtte til slutt ringe til de og etterlyse søknadene. Da kunne dama fortelle at de ikke hadde svart enda, sia de venta på den nye våpenloven, men når den kom kunne de ikke svare på, det kunne ta lang tid. OIgså skulle de vente med å svare meg til loven kom?

 

Noen som vet noe om når loven kommer? Noen som har vært borti samme problemet andre steder i landet?

Link to comment
Share on other sites

Trodde nå verkelig dei skulle føye seg etter dei lovene som gjalt nå eg og ikkje vente til dei nye kom.for de er når dei blir vedtatt og og klarerte dei gjelder og inntil de skal dem vel gå etter dem som er.

 

De påstår at de holder seg til lovene som er nå, og der står det tydeligvis at man kan kun ha ett storviltvåpen, kal6,5 og oppover. Men de fleste har jo flere....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...