Jump to content

Lading av ammo til halvauto hagle?


Lexuser88

Recommended Posts

Hei, har dreve ei stund og snusa litt på lade utstyr til hagle. Har i grunn bestemt meg for å kjøpe meg en Mec 600JR.

Men så hørte eg rykte om det at den ammo du lader sjøl kan halvauto hagla då problema med(noe med då du presser sammen toppen ikkje blir heilt som det skal). stemmer dette? evt kass presse e det eg må invistere i får å få pressa skikkelige skåt? :)

Link to comment
Share on other sites

Du kan oppleve at tennhettene løsner men det bør du være obs på når du lader og evt bruke andre hetter eller preppe hylsa, har mer å si for halvauto enn brytvåpen.

 

Det han mener kan være at taperen åpner seg, dvs den koniske delen i front av patrona. Det kan skje men er en justerings greie eller at hylsa er for full.

 

Litt dårlig bilde men patrona helt til høyre har en svak taper, den andre ingen.

Shotshell_Part09I.jpg

 

Mine patroner har gått igjennom 4 Benellier, 1 Rem og en lanber halvauto uten trøbbel overhodet.

 

 

-L-

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det finnes en "taper" av div. fabrikater som lager en liten kon på fronten slik at de lettere går i pumper og auto. Selv har jeg en slik sak i en hagleRCBS die som jeg bruker til det. Hvis du er nevenytting kan du dreie en slik i alu eller stål og på en eller annen måte presse konen inn.

 

noe ala dette kan du kjøpe eller lage selv; http://www.midway.no/RCBS-The-Mini-Gran ... e-20-Gauge

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...