Jump to content

Erfaringer med STI Sparta 5 9mm?


Sig1983

Recommended Posts

Hei våpen brødre...Er som sagt på utkikk etter en 9mm til felt og litt ppc.

Har falt litt for STI Sparta V.. 9mm..

Og lurer litt på hvordan den er rett fra eska.. hvordan er presisjon og er det noen funksjons feiler?

Har lest litt på Amerikanske forumer og det som går igjen er Magasin feil som forårsaker forkjilinger...

Er dette noe noen kjenner seg igjen i?

 

Grunnen til valget av STI Sparta 9mm er jo prisen og at det er billig amo.

vis den kan tunes til et bra presisjons våpen.Er det dette våpenet valget mitt faller på..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nå hatt min STI Spartan i 9mm i ca ett år. Og min erfaring er at denne er "helt grei". Har sterkt på følelsen av at eventuell mangel på presisjon er sjåførens feil, og ikke våpenet. Finishen er absolutt ikke som en del andre (betydelig dyrere modeller), men min er i alle fall tight og fin. Men man føler nok at det er en forskjell når man holder i noe som er dobbelt så dyrt for å si det sånn... Ellers synes jeg det originale fremsiktet er noe dritt, så dette har jeg byttet. I tillegg har jeg byttet ett par fjærer, og bedrevet litt "bøy og strekk" på en annen. Og med dette ble avdekket også helt greit. Byttet også avtrekker for å fjerne litt plastikk....

 

Min konklusjon er at dette er ett helt greit våpen (i alle fall mhp mitt ferdighetsnivå), men det er ikke tvil om at det er en forskjell opp mot dyrere modeller. Men basert på hva du får i forhold til pris, er det ikke aktuelt å bytte for meg. Har følelsen av at våpenet er bedre enn meg, og at du får mye for pengene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vurdert den der jeg også :) Men lurer på om jeg heller må koste på noen tusen ekstra for å få en Trojan. Jeg har prøvd en Trojan 6" i 9mm. Og jeg har aldri skutt bedre!

Men håper på å få prøve en Spartan før jeg bestemmer meg.

Intersport har forresten Spartan i 9mm til kr6700.

http://www.intersport-bogstadveien.no/d ... &pageId=21" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Tviler på at de har noe fra sti inne enda på intersport. For en god stund siden bestilte jeg en trojan fra de, det var 20 uker leveringstid.

Den skal komme i oktober. Sti er nytt for de og alle modellene kommer nok samtidig i oktober. Tror det gjelder flere butikker i norge. For jeg sjekka ett annet sted og fikk beskjed om 20uker der også. Er vel en "grossist"/importør som tar inn til norge det butikkene har bestilt.

 

Gleder meg som en unge til den kommer :D

Link to comment
Share on other sites

Ja tror de fleste forhandlere av STI i Norge får inn produktene i Oktober.

Nordskog er trolig den eneste importøren til Norge når det kommer til våpen fra STI.

Og Nordskog leverer til de fleste forhandlere som selger STI i sine butikker.

der iblant: Intersport, Haarr våpen og flere.

 

Vi får bare vente i spenning =) selv om det klør litt i fingra =)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...