Jump to content

Kongsberg L389/393, kaliberbytte? (Løst)


AHB86

Recommended Posts

Hei!

 

Lurte på om noen kunne si hvilken kalibre man kan bytte til, fra 30-06? Er det mulig å bytte til f.eks. .308 løp og thats it?

Har søkt og lest uten å finne noe klart svar på dette, desverre.

 

Edit, fant det ut på side 11 av søk! :

 

De integrerte klakkene passer eksakt til Leupold qr(w for weaverklakker), så ja, jeg vil tro det skal passe bra. Jeg er ikke sikker på vekta, men det står for meg at det er opplyst i en annen tråd på forumet her. mener å huske noe om 1kg+ ørlitt.

 

En 3006 kan bli til en 308 bare ved løpsskifte, men krever sansyneligvis at du også bytter magasindelen i børsa hvis du vil ha patronene til å mate fra magasinet. I utgangspunktet passer 22-250, 243, 25-06, 6,5-06, samt et hav av villkatter basert på 308 eller 3006 hylsa. 9,3x62 blir vel da øvre begrensning. Sikkert mulig med 9,3x66 sako, men da begynner magasinet å sette sine klare begrensninger.

 

Børsa MÅ nok ikke beddes, men ser de fleste anbefaler å få det gjort, hvilket jeg også tilrår. Dette er verken dyrt eller vanskelig å få gjort. Når børsa er beddet skal det ikke være mange hindringer igjen før samlingene tetter seg til. Jeg kan ikke all verden om disse børsene, men vet at folk som er langt mer kompetente en meg, både til å skyte mm., går god for disse låskassene. send pm til Bambi eller Mentor hvis det er noe spesiellt du lurer på.

 

Jeg fikk min for et par månder siden og storfornøyd. Har komplett pakke med ekstra piper og magasin.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...