Jump to content

Endre trangboringsgrad


TorB

Recommended Posts

Noen som har gjort dette selv eller har dere brukt børsemaker? Hvem er å anbefale?

 

Børsa jeg tenker å endre på har faste choker (1/2 og hel) som jeg enten skal brotsje/få dreid opp eller få slått gjenger slik at jeg kan bruke løse choker.

 

Tips til børsemaker eller brotsjer?

Diametere på kaliber 20 i ulike trangboringsgrader hadde også vært snedig om noen har?

 

Må endre litt:

 

Fant brotsje som passer til jobben:

http://www.midwaynorge.com/apps/eproduc ... mID=112336

Litt for kostbart siden oppbrotsjing her:

http://www.vapenmek.no/produkter/annet.htm

Koster halvparten sånn ca...

Link to comment
Share on other sites

Noen som har gjort dette selv eller har dere brukt børsemaker? Hvem er å anbefale?

 

Børsa jeg tenker å endre på har faste choker (1/2 og hel) som jeg enten skal brotsje/få dreid opp eller få slått gjenger slik at jeg kan bruke løse choker.

Ok, litt lite med opplysninger, men la gå.

Hva koster / er verdien på hagla di?

Skal du gå på rypejakt, besøke leirduebanen eller begge deler?

Dersom du både skal jakte og skyte jegertrap på leirduebanen, og hagla ikke koster eller er verdt all verden vil jeg anbefale å gjøre det på billigste måte.

Du har 1/2 og 1/1 sier du, da har du vel halv under og hel over. Dersom hagla er rimelig ville jeg fått brotsjet opp øvre løp til kvart (1/4) av en børsemaker, og du har ei glimrende rypejakthagle, samtidig som hagla er utmerket til jegertrap på banen. Prisen hos børsemaker er ca 500+ kroner. Er dette ei dyr, verdifull hagle vil jeg anbefale å få satt inn løse choker, altså at børsemakeren gjenger begge løpene, og du står fritt til å velge tranboringer etter dine egne ønsker. Men dette koster selvsagt en del mer.

Lykke til !!!!!

Link to comment
Share on other sites

Har bestemt meg for utskiftbare choker siden børsa (krieghoff plus drilling) koster en del.

Noen børsemakere å anbefale? Dette er vel ikke den enkleste jobben da den sikkert må spennes opp i en dreiebenk... derfor jeg vurderte brotsjing som en enklere løsning.

Link to comment
Share on other sites

Takk for link! Har sendt dem en forespørsel.

 

Når det gjelder valg av choketuber er det et hav av choker ser jeg på http://www.midwaynorge.com/apps/ebrowse ... *+9199+*** (finnes sikkert langt flere).

 

Ser at noen tuber vil stikke langt utenfor munningen mens andre ligger såvidt innom løpet. Litt i tvil om valget av choker men om jeg får gjenget for Berettas choker så passer de kanskje om hverandre?

 

Har det noen betydning for rifeløpet om chokene stikker utenfor? Kanskje ikke så pent om de stikker så langt ut heller.

 

 

 

Jakter skogsfugl, rype, gås/ender, duer og rådyr..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...