Jump to content

Noen som har Benelli Ultralight i 20/76?


Kiwi

Recommended Posts

Vurderer å kjøpe meg ei slik ei, men skulle gjerne sett og helst skutt noen leirduer med ei først?

 

Eier p.t. s/s og o/u Av enkeltløpsvåpen har jeg kun prøvd pumpehagler før. De skjøt jeg forresten overraskende bra med til at de var så lette.

 

Har lest noen tester på denne Benellien, og det frister veldig å anskaffe ei slik ei for due, skogsfugl, hare og muligens rypejakt.

 

Ønsker kun å kjøpe meg kal 20/76, siden jeg ønsker samme ammo i jaktvåpnene mine. Slik sett er det derfor mindre aktuelt å se på en 12/76.

 

Noen som vet om man kan få de med syntetstokk? Skal man ha seg skytemaskin, så kan den like gjerne ha det... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har den i 28/70 som riktignok er av litt annet stuk en 12 og 20 i den utførelsen. Plusset slik jeg ser det har 20 utgaven høy skinne noe 28en ikke har.

 

Den er nok litt lett for å funke optimalt som "skytemaskin", da vil nok en 12er i noe tyngre utføring gjøre jobben bedre. Men som primært jaktvåpen og noen runder på banen i ny og ne (De gangene du finner lerdueammo) blir du nok fornøyd.

 

Finnes ikke i synth.

http://www.benelliusa.com/shotguns/benelli-ultra-light.php

 

 

 

-L-

Link to comment
Share on other sites

Synd den ikke fås med syntetskjefte. Det kommer til å bli en del tett fjellskog mv som skal forseres, så treverk får erfaringsmessig pryl så det holder..

 

Hvordan synes du denne finishen på treverket er - tåler den endel regn og slitasje? Regner med at det bærer til med olje etterhvert som den blir slitt?

 

Den vil primært være jaktvåpen, men kommer til å bli den hagla jeg tar med på banen de få gangene jeg er der. Ønsker et haglvåpen til både trening og jakt (skal det være noe poeng i det). Dessuten er det greit å ha et singeltriggervåpen å trene dobbeltskudd etter bevegelige mål med, for har en dobbeltrifledrilling med singeltrigger på rifleløpene.

Link to comment
Share on other sites

Min kolbe har en helt spesiell finish på treverket. Lakket som en bowlingkegle, tjukt hardt lag. Høres ikke lekkert ut men er veldig fint og ikke som de typiske amerikanske lakkede våpenene.

 

Hvis du ikke bør så alt for langt unna kan du jo komme og plukke, evt prøveskyte. Send PM.

 

 

-L-

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...