Jump to content

Dillon 550 vs Lyman enstasjonspresse....


Tikka-Sporter

Recommended Posts

må bare spørre før jeg investerer..

 

Etter å ha ladet riflepatroner i flere år på en Lyman Crusher II presse og ett Redding BR3 Match kruttmål, ser jeg meg nå om etter alternativ løsning.

 

Har begynt med pistolskyting, og skal lade 9mm og 38/357 i første omgang, i tillegg til 30-06, 308 og 25-06 rifle.

 

I og med at jeg ønsker å lade X antall hundre pistolpatroner i slengen, ønsker jeg en annen presse.

 

Frågan er rett og slett: Vil en Dillon 550 med orginalt kruttmål med mer, gi "like" nøyaktige ladninger som mitt nåværende utstyr?? Er meget fornøyd med BR3 kruttmålet, beste jeg har hatt uten tvil.. Men om Dillons 550 kruttmål funker like bra, er det jo bare å selge både lyman presse og redding kruttmål å investere..

 

Hva mener folket? Er Dillon 550 i stand til å lage like gode og jevne patroner som enstasjonsutstyret mitt, om mannen bak gjør alt rett?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv ladet flere titalls tusen skudd med Dillon sitt kruttmål og er utrolig fornøyd med det. 32ACP, 9mm, 40 S&W og .223 er de kalibrene jeg har ladet og alt sammen gir stabile fine ladninger. Og i tillegg til det så lader dette kruttmålet like stabilt fra det er fullt til det er tomt. Har selv 650 pressen men det skal ikke utgjøre noe for kruttmålets funksjon :)

Link to comment
Share on other sites

Kruttmålet på min Dillon 650XL er jeg veldig fornøyd med, etter jeg polerte metall overflata i bunn. Med det kruttet jeg har bruker (N-19n Vith N-550, mm), så har alle ladningene vært innenfor toleranse.

Jeg anbefaler den blå pressa! :)

Her er det en liten test av kruttmålet: http://www.airfieldshootingclub.org/content/dillon-powder-measure-tuning

Link to comment
Share on other sites

ok, høres jo lovende ut det her :)

 

Klart jeg kunne beholdt crushern, og hatt 2 presser. Nå har det seg desverre slik at kapitalen ikke tilsier nyinvestering på dillon 550 uten å selge noe av det jeg har. Om dillon 550 lager like gode patroner som de jeg har pr idag, vil salg av crusher og kruttmål generere litt kapital til både 550 og andre ladedippedutter :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...