Jump to content

Spørsmål om Lundhags


woodleigh

Recommended Posts

Jeg har tidligere brukt goretex-sko, men har nå kjøpt Lundhags Syncro High. Når jeg tar dem av, så ser jeg at jeg er våt over vrista, akkurat der hvor snøringen er. Samme på begge føtter. Er tørr rundt på foten der cellegummien er. Har vært veldig vått terreng der jeg har gått. Er dette normalt?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gått i samme "fella". Gått fra Gore-tex til Lundhags syncro.

Aldri har jeg vært så våt i beina som med disse støvlene. Jeg har smurt de etter alle kunstens regler. Har reklamert til leverandør, hvor de sendte de tilbake til fabrikk for mer impregnering. Hjalp ikke. Går du i vått terreng blir du våt er min erfaring med disse skoene. De er nå puttet bakerst i skapet og brukes kun på fine, tørre dager på fjellet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et par professional high, samt et gammelt par militær og skistøvler fra lundhags. Ja, jeg blir våt over rista, men tror dette kommer delvis av at lærer der er tynt og behagelig mykt. Husk at dette er lær uten membran med de fordeler og ulemper det medfører. Jeg er veldig fornøyd med mine, da de er meget gode å gå i. Tørker vesentlig raskere enn støvler med membran. I fjor så kjøpte jeg et par jegern gamasjer på magasinet for å ta av for våt vegetasjon. Funket som bare det. Ingenting er så ille på impregnert lær som våt vegitasjon og myrmøkk som blir liggende på læret. Jeg har gått igjennom med goretex støvler og fått de fylt av vann et par ganger, og da var det ikke bare å skifte sokker.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...