Jump to content

Limp Wristing.


mikkimikk87

Recommended Posts

Heisann!

 

Er det noen her som kan gi meg noen tips om hvordan jeg kan håndtere rekylen i pistolen min bedre?

 

akkurat nå når jeg skyter så spretter pistolen veldig eller såkalt ( Limp wristing) kommer nok av at jeg ikke har teknikken helt i håndleddet.

 

jeg sliter jo derfor veldig når jeg skal skyte hurtig :S

 

håper på mange gode tips.

 

 

Ps. jeg har 9 mm 1911 og skyter med 115 gr fabrikk ammo

 

min skyting er litt lik måten han i filmen under skyter i starten med en hånd,

 

eller det er i allefall sånn pistolen beveger seg.

 

Link to comment
Share on other sites

Limp Wristing er når man holder pistolen/riflen så løst at den kan feilfunksjonere.

 

Forøvrig er rekyl noe man kan gjøre fint lite med ved å holde hardt, en hvis styrke er alikevel lurt, fokuset er på og bringe våpnet raskt tilbake på målet, høyt grep hjelper også ved å gi våpnet en mindre akse å rotere rundt.

 

2 hånds grep på pistolen fra læreboken sier at ved riktig grep treffer hælen på skjeftet brystbenet når du drar våpnet rett inn mot overkroppen, skyv ut slik at albuene blir nesten rette, ikke lås albuene, rekylvippen skal taes her, og ikke i håndleddet.

Benstillingen blir da med føttene like brede som skuldrene, med front mot målet, sving til sidene gjør du med knærne uten at armstillingen endres.

 

Ben og armer skal være en likebenet trekant.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Du kan også prøve 124gr ammo, syns det gir mindre "snert".

 

Ellers er "high-tane grip" viktig, i tillegg til at du har god kontakt med begge hender på våpenet. Søk f.eks Magpul Dynamics: The Art of the Dynamic Handgun på youtube, mange gode tips fra svært kompetente skyttere/instruktører.

 

Er mange andre gode også, søk litt rundt så finner du mye god informasjon.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...