Jump to content

Tips til tuning av pilhylle.


BowFreak84

Recommended Posts

Har to treninger sjauet med å skyte inn den nye pilhyllen min, i dag på slutten fikk jeg endelig kulehull i papiret.

 

Før man begynner å skyte papirtest på hylla, SJEKK ALLTID TIMINGEN PÅ KAMMENE FØRST! Dette gjelder hvertfall på cam and half, på solo cam skal det ikke ha noe og si da den ikke skal kunne være feil på timingen.

 

Så fort dette var sjekket og justert, måtte da slakke den ene kabelen litt (6 runder), så gikk den i kulehull etter ganske få piler gjennom papiret :)

 

Dette gjelder uansett om buen er sprett ny fra fabrikk eller ei, vi kommer hvertfall alltid til og sjekke dette først hver gang fra nå av.

Link to comment
Share on other sites

det er bare å dra opp buen å sjekke at den cammene treffer "veggen", eller stoppen på cammene samtidig. Dette gjør man lettest selv om man har et litt stort speil forran seg, da er det enkelt å følge med.

NB: Når man trimmer buer så er det ikke nødvendigvis kulehull i papiret man er ute etter, men å få samlingene tettere ute på banen. Noen buer grupperer faktisk bedre når de er litt usynkrone

Link to comment
Share on other sites

Ja, som sies her, sjekke at kammene stopper samtidig, er man to er det bare å få en til å se mens man trekker opp. Min erfaring tilsier at kulehull eller tilnærmet er viktig når man skyter på forskjellige avstander, hvis ikke kan treffpunktet sideveis lett flytte seg, slik har hvertfall alle mine buer vært. Men skyter man på en fast avstand så har det ikke så mye å si.

 

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...