Jump to content

Kjøpt meg Targooon (brukt)


D52

Recommended Posts

Fant dette på Finn.no, http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=36524147" target="_blank og siden han som solgte det bor 400mtr unna meg kjøpte jeg det. Hvis det ikke er for ille tenkte jeg å gi det til en skytterspire på 13 her jeg bor. Han har et eeeldgammelt kinagevær (er jo kina dette også) og har lyst på noe nytt.

 

Har nettopp fått det inn døra så jeg har ikke fått testa det enda. Forventer ikke det helt store, og "gleder" meg til å føle på avtrekkket :) Jeg har en Targon fra før, og den er så fæl på avtrekket (verre en springerhatsaner) at man av og til blir usikker om sikringen er på eller ikke !!

 

Men 150 spenn kan det jo kanskje være verdt :) Han spira skyter på bokser og planker og slikt. Så det må jo duge til slikt antar jeg 8)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Da er det testa, litt....

 

Det holdt med 3 skudd for å konstatere at avtrekket er fælt. ikke fullt så hardt som på den targonen jeg hadde fra før, men såppass hardt at jeg måtte finne ut om sikringen sto på eller ikke. Jeg hadde slått den av....

 

Men det gikk greit. Så det er kraftigere enn det han poden har fra før. Hvordan treffsikkerheten er vet jeg ikke. 3 skudd er litt lite for å fastslå noe. Men det holdt for å fastslå at avtrekket er direkte "ekkelt" :)

 

Men 150 spenn, det er det nok verdt :lol:

Link to comment
Share on other sites

Og da ble det gitt bort som planen var. Poden syntes avtrekket var litt hardt, men ellers gliste han fra øre til øre. Han er jo bare 13, og mora har ikke råd til mye, og stefaren er gnukk på penga, så dette synes han var stas.

 

Gårsdagen gikk til å plinke ølbokser og fallmål med 2 ender :) Han er jo medlem i den lokale skyttergruppa her i Spydeberg og skyter med 22LR der. Så han er jo vant til å skyte. Og hjemme skyter han alltid under oppsyn av mora, så alt er "lovlig" :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...