Jump to content

Skinne til en Tikka M55


t-erwibe

Recommended Posts

Hei, noen som kan hjelpe meg med en liten sak ? som emnet viser er jeg ute etter en skinne og ringer, til tikkaen til en kompis, enten 2 delt, eller hel skinne : tanken er å bruke 2 forskjellige kikkerter på denne, hvilke type skinne og ringer bør en gå for her, trenger ikke det dyreste, da treffpkt blir verifisert for hver gang sikte er av alikevel? Jeg skal hjelpe en kompis å montere dette , og tenkte litt på leupold qrw ringer, de er jo ganske solide, men finnes det noe annet som er greit til en rimeligere pris ? ang skinne så har jeg faktisk ikke peiling på hva som passer denne børsa, da jeg ikke finner info om dette noe sted, på forhånd takk :D

 

ps, tenkte å kjøre samme høyde på ringene på d e to kikkertene, den største kikartuten er en vortex pst med 50 obj, så det er jo denne jeg da må ta utgangspkt i.

Link to comment
Share on other sites

Bruk orginale Tikka Optilock ringmontasjer eller enda bedre få tak i gamle orginale Tikka Lux ringer til M55. Disse ringene forandrer ikke treffpunkt. Jeg hadde en T55 med gamle Lux ringer som satte 5-skudds grupper innenfor 10cm på 300m når jeg byttet mellom 2 forskjellige kikkerter mellom hvert skudd.

Link to comment
Share on other sites

takk for kjapt svar :D kansje tikka optilock ja, da slipper enn unna med en 7-800 pr par på ringene, og slipper å kjøpe skinna, lurt :winke1: hadde mine tvil på at optilock ringene passet rett nedpå sporet i låskassen, men mulig det går, på t3 en jeg hadde før så stakk det ned en rekylklakk på en av ringene, det er det ikke hull for oppå kassen ved nærmere ettertanke?

Link to comment
Share on other sites

Du tar bort rekylklakken på ringen. Så skrur du inn en baseskrue (fra en gammel weaverklakk) i det framre hullet på bakre låskassebro og benytter denne som rekylklakk. De gamle Lux-ringene har passende rekylklakk til T55 hvis du får tak i dem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...