Jump to content

Belgisk sideligger


stipay

Recommended Posts

Hei.

 

Har fått henda på en gammel sideligger som jeg er litt nysgjerrig på, og hadde håpet dere kunne hjelpe meg med. Det er en sideligger og oppe på høyre løp står det A. Francotte & Cie og på venstre løp står det Liege. Tror det er et belgisk merke. Den har også et nummer som er skrevet inn bak avtrekkeren: 18061. Jeg vet dessverre svært lite om denne hagla. Når den er laget, hvilket merke den er og om det er et godt merke ville vært fantastisk om dere kunne fortelle meg.

 

Takk på forhånd!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

normal_CIMG0625.JPG

 

På løpet der hvor forskjeftet sitter står det: Acier Cockerill og choke 183 og 182 på hvert sitt løp.

 

normal_CIMG0626.JPG

 

 

normal_CIMG0627.JPG

 

normal_CIMG0628.JPG

 

normal_CIMG0629.JPG

 

Der hvor låskassa festes på løpet står det 1kg 223 og en rekke tegn på begge sider. Bla. Elg og en stjerne i en oval med en krone på toppen, AF under en krone og 12-70

 

Et søk på Acier Cockerill fikk meg inn på en side hvor det står at løpene ble laget fra 1890 og ut 1940.

Og en annen side sier at dersom kaliberet står i en omega-aktig form er den laget etter 1922. Da ligger hagla mest sannsynlig et sted mellom 1922 og 1950.

http://www.thefirearmsforum.com/showthread.php?t=44603" target="_blank

 

Takker gjerne for flere svar!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...