Jump to content

Noen som vet hvor man får kjøpt M98 mausere?


jegergaupa

Recommended Posts

Jeg er på jakt etter M98 mausere fra krigen! eller som blitt fiksa litt på men har den ''Orginale Looken''

vis noen har noen nettsider eller vet om steder der dem blir solgt si ifra! helt siden jeg var liten har jeg drømt om å ha en slik mauser! Det er et eller annet med de M98 mauserene som får meg trollbindt! :overrasket: selvom di ikke er verdens fineste våpen, synses nå jeg at dem har en viss ''Sjarm'' Tar takknemlig imot tips og råd! :D

Link to comment
Share on other sites

Når du skriver M98.. mener du G98 fra 1.Vk eller K98k(F1) fra 2.Vk? Ganske store forskjeller. :wink:

Går ut i fra at du mener "HV-Mauser".. altså K98kF1. De er tyske Karabiner 1898 Kurz-rifler bygget om på Kongsberg Vaabenfabrik, i form av en modifisert låskasse, nye løp i .30-06 Springfield (kontra G98/K98ks 7,92x57mm IS ("8mm Mauser")) og nye sikter.

 

Du finner dem på Finn.no. Koster fra 500-1500 avhengig av hvor naiv selger er.

Magne Landrø har vel også.. men de sitter det noen voldelig stygge "jaktstokker" på.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke Landrø fortsatt en helt container med K98k med originalt skjefte? Han tilbyr noen som er "ferdig ombygd" også, men mener han har noen tusen med original stokk enda.

De med original stokk koster 995,- tror jeg og de ombygde koster 4000,- (jaktstokk, omsmidd hevarm og kanskje ny sikring eller noe)

 

Sjekk http://www.landro.no eller ta en tlf. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...