Jump to content

Weatherby SA-08 - brukt patron i kammer?


wibroy

Recommended Posts

Noen som har en Weatherby SA-08 som kan bekrefte/avkrefte det som kommer frem på videoen her? at den brukte haglepatronen blir liggende i kammeret og ikke blir slengt ut om man lader med bare en patron om gangen?

 

 

Har tenkt å bruke hagla til leirdue for det meste og da blir det litt mas for sidemannen å få alle patronene i fleisen samt at jeg må plukke opp alle på bakken istedet for å ta den rett fra kammeret og kaste den i dunken med en gang man har skutt.

 

Finnes det andre halvautomathagler som gjør dette hvis det er sant? (må legge til at når jeg var på xxl - alnabru så sa han som viste meg hagla at han ikke trodde den holdt på patronen)...

 

og..

 

Er det ei bra hagle til 6000,-? (xxl pris).

Link to comment
Share on other sites

Så det nå.. :wink:

 

men, hvis man skifter gassventilen til kraftig istedet for lett skyts og fremdeles skyter med leirdueammo? Da blir det vel bli for lite trykk til at patronen blir kastet ut. eller kan man risikere å ødelegge hagla om man gjør det?

Link to comment
Share on other sites

Jeg skyter lett ammo med "heavy" gassventil i min. Den skifter ikke alltid, men den blir bedre å bedre jo mere jeg skyter med den.

 

 

"skifter" er vel at patronen blir kastet ut og ny patron blir ladet automatisk..

 

På leirduebanen her så kan man bare lade med en patron om gangen og det hadde vært hensiktmessig om den ikke hadde blitt kastet ut så man slapp å krype over alt etter å ha skutt 4 serier. (for å plukke opp de 100 patronene som ligger strødd over alt) :)

Link to comment
Share on other sites

Har nesten akkurat kjøpt meg den hagla, var seinest i stad og skøyt med den, jeg er fornøyd med hagla ;)

Syntes den er veldig god å skyte med, og har skutt noen runder med sporting, den har veksla hver gang hittil, men har bare skutt 200 skudd med den så langt :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...