Jump to content

Ny jeger ønsker tips til rådyrjakt i Ringsaker


Hunderørret

Recommended Posts

Har fått bukkejakt i Ringsaker Jakt og Fiske området. Alt av prøver og papirer er i orden og jaktstart er fredag. Det blir min første storviltjakt og jeg er vel så lite lokalkjent som du får det.

 

Har kart over jaktområde og bruker bl.a. norgeibilder.no for å danne meg inntrykk av terrenget. Men, hva ser jeg etter når jeg skal prøve å finne dyra? Type terreng? Hva kan jeg hoppe over? Noen som har jaktet/jakter her som har noen gode tips til en nybegynner?

 

Jakter uten hund, har kjøpt meg lokk (øver for harde livet) og cammo er på plass. :)

 

Takker for alle innspill, tips og triks :)

 

PS Og god jakt alle sammen!

Link to comment
Share on other sites

Bukkejakta, er forberedelsene til selve jakta. Så du er veldig sent ute, men det jeg hadde gjort i ditt tilfelle, var å ta deg en tur opp i terrenget å se om du finner noen brunstgroper og feiemerker. Om du finner dette i et område der det er en åpning, vill jeg satt meg der før skumringen og lokket.

Om du har noen jorder på marken, kan det godt tenkes at det kommer ut rådyr på de i skumringen. Rådyr bruker å like åpne felter når de har parringsritualer.

 

Lykke til

 

P.S. Jeg har også lagt utt masse tips om dette på jaktbloggen min.

 

http://jaktidiot.no/2012/08/01/tips-og- ... mygjakt-1/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...