marius87 Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Vet ikke om dette blir riktig sted for denne men Drev med en oppussings jobb hos en kar som hadde overtatt etter sin gamle far, og rev kjøkkenet da det åpenbaret seg et isboks full av ammunisjon. totalt 106skudd i 6,5x55 og siden sønnen hadde lite intr spurte jeg om jeg kunne få de. Men hvordan finner jeg ut av hva de er? Det står lapua på hylsene og alle bunnene er merket med en blå tusjprikk. Er det tegn på hjemmeladning? eller kommer slikt levert? Satt en del av de ved siden av hverandre for og sjekke om totallengden på de er like og virket sånn. Men dette er kanskje håpløst og finne ut av? Ikke minst risky, vis jeg skulle være så gal og putte de i kanonen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirhitalot Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Sikkert hjemmeladd. Legg ut et bilde hvis du vil vite kulen. Selv ville jeg banket ut kulene, tent på kruttet og ladet dem opp på nytt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest graahund Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Det kan jo hende det er noe gammelt med berdanhetter og da er det vel ikke mye og ta vare på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts