Jump to content

Forladninger gualandi


winny

Recommended Posts

Hagleladaren har disse/er forhandler for Gualandi i Norge.

Ellers har flere nettbutikker i USA Gualandi.

F.eks http://www.grafs.com/fc/browse.php?q=&v=370&s=az&p=441

Det blir dyrere å bestille de i fra USA enn å kjøpe de av hagleladeren. De tar opp mye volum så frakten blir forholdsvis høy.

Her er en nettbutikk i Italia som fører de; http://www.siarm.com/index.php?cPath=2_24_31_34&sort=2a&page=2

Har vært i kontakt med han, men ble ikke helt klok på frakten.

 

Jeg ville hørt med hagleladeren (Kåre) hvis jeg var deg. Han har ødelagt mobilen, men prøv han på tlf:57743334. Han er ikke den letteste å få tak i, men prøv på kveldstid.

Hvis du ikke får tak i og det haster veldig, har eg liggende endel G-17. Jeg bruker de selv, men kan sikker avse noen til en i nød.

Link to comment
Share on other sites

Hagleladaren har disse/er forhandler for Gualandi i Norge.

Ellers har flere nettbutikker i USA Gualandi.

F.eks http://www.grafs.com/fc/browse.php?q=&v=370&s=az&p=441

Det blir dyrere å bestille de i fra USA enn å kjøpe de av hagleladeren. De tar opp mye volum så frakten blir forholdsvis høy.

Her er en nettbutikk i Italia som fører de; http://www.siarm.com/index.php?cPath=2_24_31_34&sort=2a&page=2

Har vært i kontakt med han, men ble ikke helt klok på frakten.

 

Jeg ville hørt med hagleladeren (Kåre) hvis jeg var deg. Han har ødelagt mobilen, men prøv han på tlf:57743334. Han er ikke den letteste å få tak i, men prøv på kveldstid.

Hvis du ikke får tak i og det haster veldig, har eg liggende endel G-17. Jeg bruker de selv, men kan sikker avse noen til en i nød.

 

Hei takk for hjelpen .

Har faktisk kjøpt ladeutstyret mitt hos han men det var i 1998 så tlf nr og all informasjon eg har av han var utgått.Prøvt lenge å få fatt i nr hans.

Klarer meg fint en stund til uten så viss han fortsatt leverer utstyr så er jeg sikret vettu :)

 

Takk for rask tilbakemelding

Mvh

Winny

Link to comment
Share on other sites

Går det ann å spørre om ladedata dere bruker på gualandi. Ganske fersk som haglelader, og er derfor ute etter mest mulig info. Har kjøpt en brukt MEC med endel utstyr, har ladd noen patroner med gualandi forpakninger, 36 g hagl og 340 krutt. Syns at det ligger mye ubrent krutt igjen i løpet.

Link to comment
Share on other sites

Hvilken ladning N-340 bruker du? Både N-340 og N-350 trenger endel trykk før de brenner reint. Har du en god stjernebretting? Det er alfa omega for å få en god patron. Bretten må holde igjen til trykket har bygget seg tilstrekkelig opp. Jeg har fått best resultat med forholdsvis dyp brett, men det er mye forskjellige meninger om det. Har du cronograf slik at du vett hvilken hastighet ladningen har?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt 29gr 340 på 36g hagl for å ha et sted å begynne. Bretten er fin, kan om mulig gå litt lenger ned. Har målt hastigheten og den ligger på ca 370m/s. Vet ikke om jeg bør gå noe høyere. Har et noe hult smell og det ligger endel dritt igjen i løpet.

Link to comment
Share on other sites

Den ladningen er grei den. Omtrent den som står i heftet fra hagleladaren. Du kan normalt øke ladningen litt uten fare, men prøv først litt dypere brett. Jeg pleier også å holde pressen nede noen sekunder på siste stasjon for å "sette litt minne" i plasten. Husk å kun endre en ting av gangen! Som sagt må N-340 og spesielt N-350 ha forholdsvis høyt trykk for å brenne reint. N-340 er omtrent i gate med Herco som ikke er kjent for å brenne spesielt rent. Du kan få et inntrykk av lav eller høyt trykk ved å se på hvor reint det brenner. Ikke for å utvikle ladedata, men generelt som en pekepinne på om en ligger lavt eller høyt. Har ladet med alt fra N-310 til N-105, men lader nå 99% med N-340 og N-350. En annen ting er at N-340 ikke er spesielt glad i kulde, jeg bytter i løpet av jaktdagen ut patronene i børsa med patroner fra lommen. Hvis du ikke holder patronene varme er N-320 et bedre valg, men det er litt kjapt til 36 grams ladning. Jeg har gått ned på haglmengden til 34.5gram, G-17 forladning og N-340 krutt, får da rett over 400m/s. (Speed kills) Hvis du søker rundt finner du ladedata fra Finnland, Italia, Norge, USA osv med Vitavouri, problemet er at de varierer en del (som for rifle)

Som for rifle lønner det seg å standardisere komponenter og lese masse ladedata for å bygge opp erfaring.

Lykke til og ta små skritt omgangen :-)

Link to comment
Share on other sites

Er enig med å ha minst mulig ladninger å forholde seg til. Jeg kunne tenkt meg en ladning med 32g og en med 35-36g hagl. Dekker mitt behov da. Vært fint om jeg kunne plaga deg med endel spørsmål ang haglladning. Møter på endel ting som jeg lurer på når jeg lader. Fint om du kunne sendt meg en PM, så kan jeg sende mail direkte til deg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...