Jump to content

Leupold VX-R, hjelp til "nullstilling"


HaansVaran

Recommended Posts

Jeg har nylig skaffet meg en Leupold VX-R 3-9X50. Kikkert og rifle går godt, men etter innskyting finner jeg ikke ut hvordan jeg nullstiller justeringsskruene (-dials). Jeg har utgaven lave jsuteringer med tall og retningsanvisning på oppsiden av knappene. Forhandleren ba med løsne skruene, men jeg ser ingen skruer. Jeg finner heller ingen merke som kan indikere "0" der min 100m er. Håpern noen kan gi meg et tips...

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke talskalaen du nulstilller, det er den vandretliggende messingfarvede "lock-ring" der roteres til der hvor "0" er ved korrekt indskydning. Den vandrette ring kan ikke låses, men har heller ikke tendens til at flytte sig. Jeg havde de samme grublerier,da jeg fornyligt indskød min VXR 2-7x33.

Link to comment
Share on other sites

Takk for tipsene. Elendig patent fra Leupold; skulle ha sjekket dette før jeg kjøpte. Ikke noen som tilfeldigvis vet om det er mulig å bytte justeringstårn på Leupold? Er dette i så fall dyrt/vanskelig? Har sett Stoney Point sine, men de er kun for eldre modeller.

Link to comment
Share on other sites

Hva er så elendig med en nullstillingsfunskjon som dette, det er jo bare for å nullstille.

Ja du kan bytte tårn på Leupolden ta kontakt der duu kjøpte den og de vil sende den til fabrikken for dette arbeidet.

Men da er det ikke Nullstillingsfunksjon du er ute etter, men en kulebanekompensator, og det er noe helt annet, ja faktisk helt i andre enden, den nullstillingsskiva har alldri ment å være noen kulebanekomppensator, kanskje du har vært noe klønete i formuleringen din.

Link to comment
Share on other sites

Kenton industries har også. Ser ut som de lager den som du vil.

 

Har satt på stoney point sin på min vx-II. Var litt slark i sporet, så jeg

dyttet nedi ei klæsse med stålepoxy før jeg skrudde den på. Virker som det ble bra..

Sitter vel der for godt da men...

Link to comment
Share on other sites

Det er jo mange flinke pettersmarter her som kun trenger ei morken flaggstang og et par tomme

joikakakeblikkbokser for å lage seg en rigg :o

 

Så ei klæsse med epoxy var ikke all verden, men funker.. Nå var jo dette en annens ide og da, for å være ærlig!

 

Litt ute av kurs her nå.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...