Jump to content

Mink jakt


MagnusTP

Recommended Posts

hei!

 

tenkte jeg skulle fått brukt 22lr`en til noe fornuftigt og ta noe mink siden jeg bor ved siden av en mink farm, er sikkert noe avstikk fra der.

jeg lurer på litt ting innen mink jakt, kan de gjøres som rev? legge ut åte?. hva åte i såfall og hvor lenge må det ligge før det er vits og gå på post/glugge?.Noe spessielt jeg må passe på? som rett cammo, ret tid på døgnet?

 

 

Magnus

Link to comment
Share on other sites

Om morningen vil være bra samt på kveldingen en god stund før det blir mørkt, da e de ute å lusker etter mat, hiv ut litt fisk eller sett deg et lite stykke fra der den går, den har faste veier i gress som er lett å se. Camo e lite vits den e lite redd for oss, hold deg noe lunde rolig så skal det ikkje være noe problem. Den kan uten problemer nappe fisken fra deg på kaien. Før eg var gammel nok til å gå med våpen med sjøen løp den mellom beina på meg, helt til den dagen eg fikk min første hagle å var blitt 16:) det er kjempe gøy å jakte mink. Ta deg en tur ut å se kor den går og kor den bor så e det bare å vente på den, no e vel ungene ute å går og å de e enda lettere å ta, lykke til :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...