Jump to content

Blanke hylser. Salo antibakteriell....:-)


Bergur

Recommended Posts

Mulig dette er gammelt nytt, men orker ikke å bruke tid på å lete:

 

Jeg bruker som sikkert de fleste andre i dag vannbasert fett på hylser som helpresses. Når amoen er ferdig legger jeg brettet på 50 skudd i et dørslag av passe størrelse. Til nå har jeg sprutet på en liten stråle vanlig Salo, rørt godt rundt i messingen før jeg har dusjet det raskt i lunkent vann mens jeg har rørt rundt med hendene, og så til slutt raskt i glohett vann. Tørker så på håndkle av dertil egnet kvalitet. Blir alltid bra resultat, aldri noe tull.

 

I helga var det slutt på vanlig Salo i heimen, så jeg dusjet på en stråle Salo antibakteriell. Og. Hylsene ble skinnende blanke på bare noen sekunder før jeg vasket dem ordentlig med rent vann.

 

Sikkert noen som er skeptisk til vann og amo. De får gjøre hva de vil. Men jeg kommer alltid til å bruke anti-bakt-en til rask hylse-/amovask:-)Q!

Link to comment
Share on other sites

Bakterier på hylsa er noe dritt....LOL

 

Den vaskemetoden du beskriver høres jo ganske enkel ut da!! Ligger hylsene i dørslaget hele veien, eller har du de i vannet tilslutt?

 

Jeg kaster hylsene i en pappeske og setter de på varmekabelen en stund, tør og fin så fort atte....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...