Jump to content

Gamo Shadow 1000 :O


Akanozze

Recommended Posts

Heisann :)

 

Jeg har en Gamo shadow 1000 i 4.5, med et BSA 3-9x32 kikkertsikte på, og synes denne samler litt dårlig på 10 meter.

 

Tror dere det hjelper og rense løpet?

 

Kan det være kikkerten som beveger på seg, eller skifter treffpunkt? :forvirra:

 

Takker for svar! :)

Link to comment
Share on other sites

Avtrekket er ganske ille og upresist det ja :(

 

Det rare er at det har vært nokså bra presisjon på geværet, men de to siste månedene har det debbet litt ut.

 

Har også e ruger air magnum i tilsvarende kaliber. Som skyter helt greie grupper.

 

Tror du pussing av luftvåpen har noen betydning generelt sett? :)

Link to comment
Share on other sites

Begynn med å sjekke at skruene som fester kolben er teite (2 foran på sidene og en under på avtrekksbøyle. Er disse løse dabber presisjonen fort. Kikkerten kan også flytte på seg, spesielt hvis det er 2 enkle montasjer av så som så kvalitet. "One piece" montasje sitter bedre. Tviler på at urent løp har noe å si på presisjonen her, luftgevær får ikke samme avleiringer som kruttvåpen. De fleste luftgeværskyttere pusser nok sjelden og aldri løp.

Link to comment
Share on other sites

Se igjennom løpet og ta en vurdering, bruk noe hvitt papir i andre enden som du ser mot, du bør kunne se

stålet og rillene. Såklart du kan pusse vekk litt møkk, det skader aldri. Leverer børsa med samme kraft som før?

Har du skiftet ammo?

 

Merker at den er litt svakere, men nesten ikke noe.

 

Virket som den gikk bedre med litt tyngere ammo, har bestilt en ny type nå: walther jackal, da disse også vil bli brukt i en CO2 pistol. Noen efaringer der?

 

Angående pussing, så virker det på meg etter å ha sett endel på youtube at det har litt og si. :)

Link to comment
Share on other sites

Det er jo en Gamo, kanskje den har skranglet løs det meste av skruer....

Tyngre kuler pleier uten unntak å bedre presisjonen på de fleste våpen...

På luftpistoler du miste mye fart og få en veldig krum kulebane.

Som nevnt over kan det lønne seg å sjekke festene til kikkerten, skinnemontesje er som

regel det beste på kraftige luftvåpen.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke du skal forvente deg for mye av "Walther Jackal" Greie kuler til "lekeskyting" men ikke forvent at de samler så veldig på litt avstand.

 

Se på bildene i denne tråden. Der kan du sammenligne Jackal med noen andre typer. Men selv om de sprer godt i det geværet kan de jo være bedre i andre (selv om jeg ikke helt tror det..)

 

viewtopic.php?f=48&t=56062

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Air Magnum, men det er sikkert ikke så mye forskjell..

 

Har hittil bare prøvd kuler som moscito og den gruppen der. De blir alt for lette, så jeg bestemte meg for å kjøpe litt billige tyngere kuler, for og se hvor mye vekt har og si, selv om kula er litt billig ;)

Link to comment
Share on other sites

Dersom du roter litt rundt i trådene her og kanskje søker litt vil du se at det er skrevet mye om kuler, vekt etc.

Kvaliteten på blyet og produksjonen har også noe å si, kulene i samme boks må veie like mye, se like ut og tåle like mye. Kula utvider seg bak pga lufttrykket såklart og skjørtet fungerer som en styrefinne/stabilisator.

Er kulene av dårligere kvalitet, ujevn tykkelse vil skjørtet blåses opp skjevt og kula skjener avgårde.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Air Magnum, men det er sikkert ikke så mye forskjell..

 

Har hittil bare prøvd kuler som moscito

 

Jeg har de også. Greie "sløse-bort-på-usaklige-blinker" kuler :)

 

Man får hva man betaler for. Vanskelig å få Mercedesfeeling i en Lada veit du...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...