Jump to content

Kapping av løp, gjenging osv. Trenger litt info..


merkel95s

Recommended Posts

Går å leker med tanken på å montere lyddempere på ett par rifler. Eneste jeg vel egentlig er klar på er at det blir en Hausken std.

 

Riflene er to stk Sako 75 i kaliber .300wm og .375H&H. Det jeg har planer om er å kjøpe en demper, ihvertfall i første omgang, som da skal benyttes på begge riflene. Dette skal ikke være noe problem såvidt jeg har skjønt, bortsett fra noe dårligere demping på det minste kaliberet.

 

Mener at pipelengden er 62cm i begge kaliber (correct me if I`m wrong), og bør kappes ned noe for å holde nede totallengden. Har ikke lyst til å kappe noe særlig mer enn 5cm, grunnet hastighetstap. Når man først bruker en .300 er man jo glad i fart..

 

Er det noen som har erfaringer med hastighetstap ved kapping av løp i nevnte kaliber? Hvor mye tap kan jeg forvente med f.eks 5 eller 10cm kortere løp?

 

Også er det gjenging, da blir det selvfølgelig samme gjenger på begge pipene, og utifra det jeg har lest er det ikke så ille nøye med stigningen? Bare å overlate det til de man handler demper hos?

 

Håper på litt oppklarende info. Må jo innimellom oppgradere seg litt, og dempere er jo så veldig inn for tiden. Selv om det enkleste bare er å fortsette med Sordin Pro... :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...