Jump to content

Weihrauch HW 50S og presisjon


EarthBridge

Recommended Posts

Du vil nok fint kunne treffe femkroningene dine på 30-40 meter med åpne sikter.

Dersom du har muligheten ville jeg valgt en i .22

Denne er ikke blant de kraftigste og nettopp det gjør den relativt behagelig å skyte med og den er vel å regne som middels

stor mht til faktisk størrelse. Stokken er etter hva jeg vet produsert i bøk i Italia.

Rekord-avtrekket er blant de bedre.

 

Tyngre kuler gjør som regel uten unntak at du samler bedre...

Link to comment
Share on other sites

Du får nok spørre i den lokale sjappa om hva de har på lager, JSB i f.eks noe rundt 8-10grains burde funke, de kommer i flere varianter. Mine favoritter er Logun, Promotheus, H&N, Daystate og Air Arms samt JSB, jeg har mest erfaring med .22 og .25 opp mot 35grains i kraftige luftvåpen.

Iblant kan samme kule gi ulike resultater selv med samme type våpen, dvs dersom to våpen bruker samme kule trenger de ikke treffe like godt, derfor må du prøve deg litt frem. Ikke kjøp større mengder kuler før du vet hva som samler bra.

 

Kikkerten er sikkert grei nok, jeg har brukt mange 3-9 varianter og det holder til det meste innen 50-60m dersom du skal skyte på f.eks 14x14 skive. BSA sine titterør er skarpe og fine, har et par slike liggende selv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...