Jump to content

Hvordan bedde Tikka - GRS


Recommended Posts

Jeg er i ferd med å bedde en Tikka T3 SV i .308 fast i en GRS stokk.

Tenkte å lage en DIY tråd om dette med bilder osv.

Men føst søker jeg litt hjelp.

På rifler jeg har beddet tidligere sitter rekylklakken fast i låsekassem,

men på T3`n så sitter denne fast i stokken, og det er et spor i låsekassa som treffer klakken.

Hvordan løser man dette?

 

Det jeg tenkte var å få løsnet klakken (som er limt ut av ville h...) og lime denne med svakt lim fast i låskassa før jeg legger det ned i beddemassen.

Vil dette funke?

Link to comment
Share on other sites

Du kan lime klakken med lynlim, løses opp med aceton senere. Få klakken nøyaktig 90 grader ellers har klakken ett veldig lite inngrep i kassa. Hadde jeg T3 nå ville fått montert inn en Rem. type mellom kasse og pipe av børsemaker, dette er den beste løsningen mener jeg.

Link to comment
Share on other sites

Ok. Ser ut som det er flere måter å gjøre dette på.

 

Bare pass på at klakken ligger helt oppe i låsekassa. Så legger du bare beddemasse i bunnen av hullet til rekylklakken, deretter legger du beddemasse på vanlig vis, også over rekylklakken.

 

Er det ikke slik at du bør unngå få beddemasse mellom klakk å låsekasse? Om jeg forstår deg riktig så mener du har sålenge klakken ligger høyt nok i skjefte til å få kontakt med låsekassen, så kan du ha beddemasse over den?

Vil ikke da beddemassen bli "bærende" og få juling istede for låseklakken?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...