Jump to content

Luftgevær til nybegynner.


Stonebridge

Recommended Posts

Jeg ser etter en rifle med god nøyaktighet til lang rekkevide. Det bør være mulig å montere tofot på den.

Jeg er ute etter en type og nettsted der de selger fra.

Jeg kjøper bare fra norske sider, så det er sagt.

 

det er kun PCP og CO2 man kan bruke tofot på!

Link to comment
Share on other sites

bullshitt!

 

Slike uvitene komentarer kunne du ha sprart deg for... jeg vet, at du vet bedre en så!

 

Dersom du scroller litt ned på denne siden viewtopic.php?f=48&t=28102&p=353500&hilit=Diana+48#p353500 vil du se en Diana 48 med påmontert tofot. Det er et fjærvåpen med sidespenner.

Så før du brøler ut din uvitenhet bør du skaffe deg litt mer kunskap.

Jeg har selv skutt med den og vet at den finnes.

Jeg poster dessuten en lenke til et bilde av den, for i ditt raseri vil du vel ikke engang gidde å sjekke.

 

http://i231.photobucket.com/albums/ee23 ... C_0534.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det har med rekyloptak og pressisjon og gjøre....

 

Tråstarter ønsker er luftvåpen for å skyte på avstander med....

 

Uansett fjærdrevent magnum luftvåpen du bruker med to-fot vil du få en større spredning med hva med å bruke rett grep.

 

Altså med litt kunskap om rekyloptake så vet man hvordan man skyter med et fjærvåpen... men det skal også sies at det finnes ingen fasit på fjærvåpen.. det er ingen som skal ha samme rekyloptaket.. dette handler om å lære seg å kjenne!

 

Men ALLE i luffe værden vet jo at fjærvåpen og to fot = fyfy !!!

 

Men for guds skylt monter ka du vil! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Se post nr 2 i denne tråden.

 

Videre...

Forøvrig mener jeg at enkelte bør forstå at i noen tilfeller snakker man av erfaring, andre bare synser.

Noen vil aldri lære seg å skyte godt uansett hva man skyter med, om man skyter stående, sittende, liggende eller med børsa boltet fast i grunnfjellet vil de ikke treffe godt. DET har noe med å tilegne seg kunnskap om HVA man bruker og HVORDAN man bruker det.

Å si at man som regel skyter dårligere MED tofot er pissprat, det har mer med å tilegne seg ferdigheter ved å lære seg hvordan tingene fungerer. Man får kraftige fjærvåpen med tilnærmet null rekyl også.

Jeg har hatt de fleste typer og forsøkt det meste.

Slike flåsete innlegg som er basert på synsinger og ikke erfaring plager meg akkurat like mye som en skvisa flue i på stuebordet, de tørkes vekk......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...