Jump to content

PPC innskyting uten PPC skive


BigBore

Recommended Posts

Skal skyte inn en ny Targetmaster i dag men har ikke tilgang til PPC skive. h :evil:

Har noen målene på hvor mange cm det er i fra overgang pila/skiva og ned til senter av X.?

Hvor langt det er i fra der "vingene" på pila går ut og ned, og fra topp pil og ned?

 

Eventuelt om noen har andre forslag til å skyte inn Targetmaster uten ppc skive..

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

 

Ville uansett skutt inn våpenet på vanlig blink først ;-)

 

Hvorfor det når han skal skyte inn et Aritocrat tri-set sikte som skal brukes til PPC???????

 

I mangel av PPC skive er vel det like greit å skyte inn på vanlig blink isteden for å forlegge siktepunktet på noe annet?

Link to comment
Share on other sites

Det ordnet seg med ppc skive og jeg er nå på..... :D

Hadde litt problem med å komme rett når jeg skøyt pil på 25yrd. Virker som om det ikke var "nok å skru på" slik at jeg ikke kom høyt nok i blink. Er heller ikke sikker på om jeg har noe fordel av det på 25 da jeg fortsatt ser X'n i mitten når jeg sikter og sikter på denne. Men jeg lærer vel etter hvert. På 50 var det en klar fordel å sikte pil.

Link to comment
Share on other sites

Du vil heilt klart ha ein fordel av å sikte i pila på 25 yards og, grunnen til det er nettopp det du seier sjølv, du kan sjå x`en i midten. Det er veldig fort gjordt å begynne å sikte på samlinga med hull og drifte nedover i skiva. Siktar du i pila har du kun den å fokusere på. Eg har ei sikteskinne på revolvaren min med fire settingar på og siktar i pil på 15, 25 og 50, funkar som snus. Angående siktejusteringen din: har du lasta ned instruksjonen som ligg på Aristocrat si heimeside? Det er viktig å følge den til punkt å prikke, då går det alltid som det skal. Hvis du ikkje får det til får du snakke med meg hvis du skal skyte stevnet i Åsane til helga.

 

Frode

Link to comment
Share on other sites

"Denne pila" har vært der hele tiden :D . Dette er en internasjonal skive som brukes i alle land. Unntak er USA, som fremdeles skyter på den gamle B-27 skiven med "menneskelignende" utforming. De bruker "halsen" som siktepunkt på 50yards. Denne skiven er ikke akseptabel i Norge/Europa. Det er forøvrig ingen problemer med å sikte i midten av skiven, men ved å sikte i overgangen mellom pilen og skiven er det lettere å ha kontroll med "sikteområdet" :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...