Jump to content

harehund sesong 2


Guest mart

Recommended Posts

går nå og venter på min andre sesong som harehundeier.

jeg har en dunker på 16 måneder som jeg hadde det mye moro med i fjor, han utviklet seg fint gjennom året og avsluttet med lostid på rundt timen.

når båndtvangen oppheves kommer jeg til å begynne å slippe på kvelden, ihvertfall de første par ukene for å få han i litt gang.

vi har trent litt forskjellig kondisjon i vår/sommer så som jogging og korte turer med dekk og jeg mener bestemt at vi er godt forberedt på den kommende sesongen.

 

men, jeg er redd for at alt ikke kommer til å gå så glatt som jeg selvsagt håper på.

har jo hørt om unghunder som plutselig ikke er så interessert i å jakte som tidligere og helst vil finne på alt mulig annet.

 

er det noen her som har erfaringer med unghunder, hva man bør være obs på og eventuelt bør gjøre for å unngå forskjellige problemer så mottas tips og råd med takk.

Link to comment
Share on other sites

Dette hørtes veldig bra ut!! Jeg har selv 2 dunkere en på 7 år og en på 12 mnd + jeg har trentopp flere andre hunder. Jeg mener du skal Være forsiktig med og slippe på kveden vist det er rådyr i ditt terreng, og hunden ikke er rådyrren.[/u]

Det at hunden din skal miste jaktlysten i år er bare tull. Slapp av iår vil du oppdage at hunden blir mer rutinert og trygg å lostiden vil øke jevnt og trutt og kan hende du stiller på en ÅP i høst. Men det er ikke maskiner vi har med og gjøre så alt er mulig.

Men har du ikke noen og snakke med så kan du godt ringe meg, bare send en mail så sender jeg tlf nr

hadde vært spennende og følgt unghunden

 

MVH

Troll

 

tormo-se@online.no

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...