Jump to content

Erfaring Beretta Cx4 Storm XT ?


skogsmann

Recommended Posts

Er det noe som innehar noe erfaring med dette geværet? http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=1099

Vurderer å gå til innkjøp av det, eller et lignende våpen som vil få en god del røff feltbruk og som burde være solid og driftsikker. Så mye metallgods er ikke å forakte.

Er det noen som har andre lignende erfaringer med andre våpen? Og hvordan oppfører disse seg bla.a. gjennomvåte?

Link to comment
Share on other sites

Hva skal du bruke det til...?

 

Det sies at de sliter veldig med presisjonen og etter å sett video på youtube

kan jeg vel si meg enig. 30 skudd på 20 meter på 14x14 skive minner veldig om et hagleskudd...

Mye plast i de, løpet er vel forhåpentligvis metall, men tviler på om det er riflet...

Link to comment
Share on other sites

bla.a. blinkskyting ute i felt.. Type lignende jaktfelt i et stort privat skogsområde med div bygninger om man vil kalle det det... Bruksområde ute i felt i all slags vær. Generelt mye ute og henge og slenge fra kroppen og sekken fra tid til annen.

:)

Link to comment
Share on other sites

Den SER jo tøff ut, men jeg tror det stopper der...Standardmodellen ser bare dum ut, XT er litt bedre...

Den er dessuten Co2-drevet og det fungerer dårligere enn fjær/nitropiston/trykkluft i kaldt vær, dessuten blir det

fiklete med vått og møkkete våpen når du skal skifte Co2-patroner.

Forøvrig mener jeg at ettersom den er så dyr (fås sikkert kjøpt rimelig på finn) og har så dårlig

treffsikkerhet (det ser man jo på tester) så er det å nærmest hive penga ut av vinduet.

Har du råd til det, synes det er ok å sprute kuler litt i vilden sky uten å ikke alltid treffe det du sikter på samt å få et verditap hinsides all fornuft er det jo bare "løp og kjøp", men jeg hadde ikke gjort det.

Da tror jeg det er mer gøy med paintball eller softgun...

 

Nok om hva jeg tror, dra til en forhandler/selger og undersøk vindunderet og antagelig vil jeg håpe på at

du skifter mening. Hva annet som finnes av semiautomatiske luftvåpen har jeg ikke helt oversikt over da jeg setter

presisjon foran endel annet....

Som et leketøy i isolerte omgivelser...nja

 

Sorry, tåler bare ikke den gunner'n.

Link to comment
Share on other sites

Dette er type våpen jeg ikke innehar noe erfaring eller kunnskap om, så dèt er et svar jeg håpet på :)

 

Jeg vil ikke stille krav til god presisjon til dette våpenet jeg skal ha. Jeg skal ikke sikte etter innertiere, det har jeg nok andre våpen som liker å utfordre seg i. Hva god presisjon i slike våpen er vet jeg ikke, men er 5 skudd innenfor en snusboks@40m å forlange som grei/god presisjon?

Dette vil bli et hurtigskytende våpen, men vil kun skyte singelskudd med mulighet for hurtig oppfølgingskudd der det vil være nødvendig for det, så et magasin er helst et lite krav, men ikke et must.

Derfor vil det ikke, tror jeg, være nødvendig med bytte, eller flere bytte av gasspatroner ila en økt, men hvis dens kraft reduseres mye vinterstid, er det jo noe ugunstig :?

 

Jeg har vel alltid vært noe skeptisk til prisen på slike våpen da det finnes så mye rundt tusenlappen, men skal vel også nevnes at jeg ser ikke for meg at dette våpenet skal holde mange år uten at jeg tør spesisere nærmere i 2, 4 eller 6 år.

Jeg har ikke lyst på painball, og softgun føler jeg blir for svake 'leke'våpen.

 

Desverre har jeg ikke noen forhandlere i umiddelbar nærhetsom jeg fysisk kan teste slike våpen, men skulle gjerne gjort det. Derfor jeg også vil innhente noe info og ikke kjøpe helt i blinde.

 

Tar gjerne imot flere tips, og da også konkrete tips/råd til våpen som mulig passer mitt behov.

 

Sorry, tåler bare ikke den gunner'n.

Ikke noe å si sorry for det :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dette er type våpen jeg ikke innehar noe erfaring eller kunnskap om, så dèt er et svar jeg håpet på :)

 

Jeg vil ikke stille krav til god presisjon til dette våpenet jeg skal ha. Jeg skal ikke sikte etter innertiere, det har jeg nok andre våpen som liker å utfordre seg i. Hva god presisjon i slike våpen er vet jeg ikke, men er 5 skudd innenfor en snusboks@40m å forlange som grei/god presisjon?

Dette vil bli et hurtigskytende våpen, men vil kun skyte singelskudd med mulighet for hurtig oppfølgingskudd der det vil være nødvendig for det, så et magasin er helst et lite krav, men ikke et must.

Derfor vil det ikke, tror jeg, være nødvendig med bytte, eller flere bytte av gasspatroner ila en økt, men hvis dens kraft reduseres mye vinterstid, er det jo noe ugunstig :?

 

Jeg har vel alltid vært noe skeptisk til prisen på slike våpen da det finnes så mye rundt tusenlappen, men skal vel også nevnes at jeg ser ikke for meg at dette våpenet skal holde mange år uten at jeg tør spesisere nærmere i 2, 4 eller 6 år.

Jeg har ikke lyst på painball, og softgun føler jeg blir for svake 'leke'våpen.

 

Desverre har jeg ikke noen forhandlere i umiddelbar nærhetsom jeg fysisk kan teste slike våpen, men skulle gjerne gjort det. Derfor jeg også vil innhente noe info og ikke kjøpe helt i blinde.

 

Tar gjerne imot flere tips, og da også konkrete tips/råd til våpen som mulig passer mitt behov.

 

Sorry, tåler bare ikke den gunner'n.

Ikke noe å si sorry for det :wink:

 

 

Jeg tror du vil slite med å treffe en dør på 40m med den der...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror du vil slite med å treffe en dør på 40m med den der...

 

Jeg tror ikke jeg vet!

 

Hadd en for mange år siden... fikk den i hus med det samme den kom ut men fikk den ikke ut av hus like fort som jeg ønsket!

 

Er som en softgun som skyter blypotter!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nå heldigvis aldri hatt planer om å kjøpe meg noe dritt, da dritt som regel aldri tåler røft feltbruk antar jeg, så den er ikke noe for meg hvertfall. Skremmende at en så 'dyr' luftgevær bare er dritt :? Men så flott at andre med erfaring kan dele det, da det (som mye annet) fremstår fra produsenter ol. som et godt kjøp......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...