Jump to content

Ruger Air Hawk Elite?


Stonebridge

Recommended Posts

Jeg ser på et luftgevær som hetr Ruger Air Hawk Elite, jeg lurer på om det kan være bra? (Link er nederst i innlegget).

Jeg lurer på hva denne drives av, om det er knekk eller pumpe eller hva det må være, den er under kategorien fjær.

Som sagt så er jeg ny innenfor luftvåpen, så jeg skjønner at folk kan homre litt når jeg spør om sånt.

Så er dette et kraftig og bra presist våpen til en nybegynner? Selv om jeg er ny så ser jeg etter våpen med kvalitet som holder lenge.

Har Ruger et bra rykte på seg til å være bra?

 

 

http://game-on.no/products/ruger-air-hawk-elite-45mm

Link to comment
Share on other sites

Først av alt: Ruger lager ikke luftvåpen, de har lisensiert ut bruken av varemerket til det tyske firmaet Umarex.

Umarex sine produkter er av helt OK kvalitet det jeg har sett. Ruger Air Hawk er en tradisjonell stempelmekanisme med knekkløp. Jeg har ingen direkte erfring med modellen, men siden du ser etter et kvalitetsvåpen som du forventer lang levetid på er mitt råd å strekke deg litt lenger på pris og kjøpe et Weihrauch. Det sier endel om kvaliteten at størstedelen av modellprogrammet har vært bortimot uendret siden 70-tallet og fortsatt er konkurransedyktig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et slikt "Ruger" Air Hawk. Det er kraftig, men også forholdsvis treffsikkert. Jeg fikk litt "Diana" følelse når jeg brukte det, og vi fant vel ut at det var en Kinakopi av Diana 34 sånn omtrent. Men det kan godt være tilfeldigheter. For Diana er det ikke.

 

Utrolig dårlig slitestyrke på lakk/finish. Får fort hvite striper, selv med überforsiktig bruk. Nok å dra kolben intil en glidelås eller knapp på jakka.

 

Jeg har brukt mitt en del og har ikke opplevd noen problemer. Går som ei støkka høne selv etter noen tusen skudd. Ok avtrekk. Velger uansett "Rugeren" foran det meste fra Hatsan....

 

Jeg slipte ned stokken og satte den inn med rød mahognybeis. Da blir det ikke riper..

før

rah2.jpg

etter

ruger-2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...