Jump to content

Fiocchi haglehetter, hvor?


bharsvik

Recommended Posts

Jeg har enorme mengder av hylser, men ett problem: Tennhettene sitter ikke fast, så jeg må lime fast hver enkelt med superlim. Dette er utrolig upraktisk når jeg tross alt har ei presse som skal kunne banke gjennom 700 patroner i timen. Jeg har hittil brukt Remington og CCI hetter. Disse skal ha en diameter på 0.241". Det er utrolig bittert når du står der foran stortiuren som kaver for å komme seg på vingene ti meter unna helt åpent, og mekanismen er full av krutt fordi hetta har ramlet ut.... (Skyter med automat og pumpe) Jeg har faktisk prøvd akkurat det. :oops: Det jeg trenger er derfor Fiocchi 616, Rio 209 eller Cheddite 209. Disse skal nemlig ha en diameter på 0.242, og vil derfor forhåpentligvis sitte godt fast i hylsene mine. Noen som kjenner til en norsk butikk som selger slike?

Link to comment
Share on other sites

Alternativ 1: http://www.staffansvapen.se for Fio616 og Cx2000. Tok min andre tur dit i våres og det er ett stykke.

 

Alternativ 2: Precision Reloading's Primer Pocket Correction Tool

 

This tool will resize the primer pocket back to its original size so new live primers will fit and hold snugly. A sharp blow with a hammer will shrink the primer pocket to size. For 10 ga. thru 28 ga. Not for .410.

pr_primerpocket.jpg

 

Ps: Jeg har denne, send meg adresse på pm så får du låne hvis du vil prøve den. Tar deg sikkert like lang tid som superlim men mindre klissete vil jeg tro.

 

 

-L-

Link to comment
Share on other sites

Staffans ja selvfølgelig. Det overrasker vel egentlig ikke. Jeg har handlet Longshot derfra tidligere. Fikk det fraktet nordover i Sverige med bussgods og hentet det poste restante. Gikk veldig fint og kostet bare en hundrelapp i frakt for to kilo. Forslaget ditt om å låne verktøyet var veldig hyggelig av deg, og jeg takker for det, men kanskje det kan være like greit om det var mulig å få nøyaktige mål på det så jeg kan lage det selv? Har mulighet for å låne dreiebenk, og det ser ikke så veldig komplisert ut.. :-P Nå oppdaget jeg forøvrig at CCI åpenbart har litt større mål på sine hetter enn remington, men fortsatt ikke helt bra selv om det hjelper. Tror nok jeg skal høre med Staffans..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...