Jump to content

Heckler & Koch 770 Sluttstykke Demper/Stopper


Recommended Posts

Har en HK 770 og en HK sl 7 .Begge i 308.Kjøpte 4-5 slike gummibuffre som sitter bak i kassa hos Jevnaker agentur for noen år siden.Du kan også lage denperen selv av gummi.Fikk en pute av gummi som var skifta ut på et dekkversted som var brukt på toppen av jekkene.Av denne saga og slipte jeg ut en demper.Tror det er vanskelig å få tak i nye orginale.De holder ca 1500 skudd før de blir rufsrte.

Litt synd at deletilgangen holder på å tørke ut på disse meget pålitelige og super presise halvautoene.

Link to comment
Share on other sites

Ett spørsmål til. Gummien på denne rifla er helt ødelagt og i tillegg fant vi den metall biten du ser til høyre på bilde liggende løst baki v. gummien. Skulle denne egentlig sittet i midten på gummien så bakkanten av tennstempelet slår mot denne når sluttstykke er i i bakre stilling? Eller hører den ikke til der i det heletatt?

 

bilde3t.jpg

 

Mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som det er bak kanten av tennåla di den metallbiten .

Min tennål er ikke delt.Se på denne dele tegninga fra Numrich gunpart

http://www.gunpartscorp.com/catalog/Pro ... catid=9024" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Sjekk at begge rullene i sluttstykke er på plass (del nr 3)Hviss metaldelen er en slik må du ikke skyte med den.Men tror det er bakre del av nr 10 som er ødelakt.Dette kan muligens sveises?Metalldeler som tennål kan sikkert skaffes gjennom importøren.

Ser at den sida som jeg linka til har den på lager.Dette er i USA.Har handla med Numrich tidliger og de sender ti Norge.

Ser at mine tennåler også er litt stuka i enden. Bestiller 2 stk til hver av riflene med det samme.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke skjønne att den har sittet på tennåla, bakkanten ser helt strøken ut og biten passer ikke på den..

 

Edit: Ganske sikker på vi har funnetut av det nå. den hører ikke hjemme der, serut som noen har gjort ting på egenthånt og prøvd en litt egen løsning.. skal lage en gummi demper selv og prøve rifla nå. Har du hatt problemer med at tennhettene spretterut når demperen har blir utslitt?

 

 

 

mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Det var fabrikk ladd ammo som ble brukt når tennhettene spratt ut.. Låserullene er intntak men har ikke noe blikkstykke nei.. lagde en demper og prøveskutt nå, da gikk det fint! men skal det være ett hull i gummien som bakkanten av tennstiften går inn i? den kastaut hylsene fryktelig hardt!!

 

 

Mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Var på laderommet og pella sund rifla.Tok mål av tennåla.Total lengde 120mm

Bakenden av tennstemlet er Ø7 mm.

Normalt at denne hiver ut hylsa hardt.Hylsa snur og treffer dekslet bak utkasteråpninga og slår hylsemunningen nesten flat.Hylseutkast på 20 meter :D

Ser ikke låseblikket på tegninga over 770 modelen men på tegninga over SL7,n er den avbildet.Begge mine har dette låseblikket.Låseblikket har hull forbakkant av tennåla men det er ikke hull i gummibufferen.

link til HK sl7 tegninger.Del nr 16

http://www.gunpartscorp.com/catalog/Pro ... catid=9041" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Supert, tusen takk for hjelpen!

 

Målene dine stemmer med tennåla vår. Så da er det i orden! og høreut som utkasteren er som den skal være og! Får tildelt plass ytterst til høyre på bana du da eller :lol:

 

Men det blekke mangler, hadde du hatt mulighet til og ta bilde av det blekke og lagt ut eller sent meg på mail?(Aannerud@hotmail.com) Gjerne både i børsa å alene. Hvor tykk er gummidemperen din?

 

 

mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...