Jump to content

Korn på BRNO 600 i 3006


Recommended Posts

Er det noen som vet om kornet på riflen er tinnloddet på løpet. Jeg mener her selve sylinderen som er tredd inn på løpet og som kornet er festet på.

Kornet er satt skjevt på så jeg har lyst å få de dreiet til det står vinkelrett på horisontalplanet og ikke synlig skjevt.

Link to comment
Share on other sites

Riflen ble lever ny slik, og vi var ikke oppmerksom på det før garantien gikk ut. går jo ut i fra at det fra fabrikk er skrudd helt inn. skuret sitter rett så tror det er slurv. skuret er off senter tilsvarende avviket på kornet. >så det er tydelig skutt inn slik fra fabrikk. Er litt irriterende å se på et skakt korn.

Hvordan er vanligvis BRNO når det gjelder nøyaktig workmanship med kasse og løp. Har gode erfaringer med større kalibre hvor de går faktisk hull i hull og ingen synlige feil.

Link to comment
Share on other sites

Har selv hatt en slik rifle. Jeg fjerna både bak og framsikte da det aldri ble brukt og det var irriterende å se skyggen av korn/kornfot i kikkertsiktet. Jeg satte ei kokeplate på komfyren på max og la kornfoten oppå. Lot seg løsne og dra av etter få minutters oppvarming. Blir vel verre å feste det igjen slik at alt blir sentrert,men kan du å lodde så er det jo bare å prøve. :D Det verste som kan skje er jo at du ikke får det til :lol: Da ringer du og bestiller time hos børsedoktoren:) Så lenge en ikke fikler med vitale deler som avtrekk o.l. ,som kan gjøre børsa ustabil/"farlig" å bruke, er det ikke noe i veien for å gjøre ting selv. Det er utrolig hva en kan få til selv med litt pågangsmot og tålmodighet :D Lykke til! :)

Link to comment
Share on other sites

Hei 375 dakota. Har flere Brno også, og derfor forstyrrer det meg at denne 3006har synlig skjevt korn og skuret står skjevt i forhold, men det ser ut til at svalehalesporet til skuret er rett.

I og med jeg har stor spredning på 100m tenkte jeg det var tilpasningen melom løp og låskasse (bla)

Lappingen var fraværende på låsklakkene. ørliten kontakt på den ene og bare knappenålsstort på den andre. Vet ikke hvor mye det har å si på spredning. Lappet den så nå er den fin.

 

hewi.Skal prøve å varme opp og dreie kornet til det er rett

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har en beskrivelse om hva jeg har gjort på streamen "stor spredning på........".

HAr ikke gjort noe med kornet ennå, men resultatet på det jeg har gjort er meget bra. Senket spredningen fra 15cm til 2,5cm skutt med tofot. Her er det jo flere parametre som kakn influere . Siktefeil, skytterens feil og selvsagt rifle og ammunisjon. Skjøt med selvladet Winchester sivertip kule og Lapua 180gr fabrikkammo. Begge samlet bra, men Lapua gikk litt høyere. Veldig fornøyet nå.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...