Jump to content

Hagle cal 28


358 Win

Recommended Posts

En Beretta baby frame passer vel bedre til hva du er ute etter. Tør ikke tenke på leveringstiden og tviler på om du får en til under 20 men bør vurderes. Cz, SKB og flere andre leverer/har levert men ikke sikker på om de har true baby frame.

 

Beretta:

http://www.joeletchengun.com

 

Regner med at Johs melder inn her da han er i besittelse av en.

 

Påregn ladesett hvis du virkelig vil skyte med den. Eley bismuth er ingen høydare, TT13 eller ITX i 1500fps+ derimot gir deg plenty med kill.

 

Her er min: Benelli Ultra Ligth i 28

http://tablet.benelliusa.com/firearms/ultra-light/index.php

 

Sjekk sub gauge forumet på shotgunworld.com.

 

 

-L-

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Gammel tråd som jeg ikke såg før nå. Stemmer som Lipitor sier at jeg har en Beretta baby frame 28 ga. Er ikke så mye annet å si en at det anbefales :-)

 

28kraringker290913.jpg

 

Min utfordring er å klare å ta den med ut i ulikt terreng og vær, men jobber med saken :-)

 

På en baby frame kan en kombinere .410 og 28 løp på samme kasse. På en 20 ga kasse kan en kombinere 28 og 20, men den blir da ikke så smekker. Jeg har forskjellene i målene liggende en plass, hvis du er interessert i det.

 

Effekten til 28 er det ikke noe å si på, men krever litt mer av skytteren da en får liten hjelp av "tyngden" i løpene i svingen. På den andre siden er den veldig god å skyte med og responderer veldig bra på kjappe skudd.

 

Hjemmelading er et must hvis en skal full glede av 28 i Norge. Da kan en i prinsippet skyte alt en kan bruke hagle til. Kjøpte noen kg TSS (Tungsten Super Shot) i ulike haglstr og med det kan en skyte det meste på avstander som er langt over "normen" (må selvfølgelig treffe). Ellers fungere stål bra og en får også bismuth og ulike tungsten løsninger.

 

Sannsynligvis må du bestille en ny fra Beretta eller kjøpe fra USA, da utvalget her på berget er forholdsvis begrenset av denne typen hagle.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...