Jump to content

Luftvåpen


danielsen45

Recommended Posts

Jeg ser etter en luftpistol som kan skyte kraftig og ganske god nøyaktig på ca 20meter. Den må ha muligheter til å kunne feste sikter oppe på våpenet og en lykt under.

 

Også ser jeg etter et luftgevær som kan skyte kraftig på lange avstander og som har veldig høyt treffsikkerhet.

 

Også lurer jeg på hvor lenge du kan oppbevare disse våpnene uten at de blir ødelagt? Disse vil nok bli oppbevart på et kaldt sted meste parten av året. Også hvor lenge holder c02 patroner seg?

 

Jeg har ikke hatt så mye erfaring med gass drevne våpen før så er litt blond på dette temaet.

 

Også hvor er det best å kjøpe dette? Har bare handlet på game-on.no før

Link to comment
Share on other sites

Du kan i første omgang glemme Co2 dersom du vil ha kraftig luftvåpen, da er det fjær eller pcp som gjelder, du har mange valg i mange prisklasser, fra ca 2000.- til 10000.-

Luftpistoler som er "kraftige" og presise finnes det ikke så veldig mange av, en Crosman 2240 i .22 er enkeltskudds, enkel å gjøre endel kraftigere (er fres i den fra før) og du kan montere mye stæsj på den.

 

I ditt tilfelle vil nok et fjærvåpen være greia, dersom du har sånn cirka peiling på hvor mye du kan bruke av penger vil det være endel lettere å hjelpe til med et bedre svar.

Link to comment
Share on other sites

Har en Weihrauch mw45, det er en pistol m fjær og 2 stegs opptrekk. Første steg er presisjon og en utgangshastighet på 125 m, andre steget er mer for kraft.... 170 m i sekundet. Det er en av de bedre og kraftigste på markedet etter hva jeg har forstått. Er ganske ny selv. Men veldig fornøyd m Weihrauchen :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei!

 

gjelder skytinga kun for selskap til pilsen når du er på hytta, eller skal du også skyte presisjon med den?

EDIT: etter et kjapp google-søk fant jeg selv svar på denne :winke1: ser artig ut :winke1:

 

NY EDIT : det var visst Roger sin pistol jeg googla....

 

Det gjør ikke noe om du oppbevarer den på et kjølig sted...trykket i en ev. trykkbeholder synker selvfølgelig når det blir kaldere, så du trenger ikke bekymre deg for stigende trykk og *BOOM*......men fukt over lang tid er ikke godt for noe..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...