Jump to content

Hvem selger Federal Trophy Copper


Rav4d4d

Recommended Posts

Jeg tenkte jeg skulle simulere litt miljø/helse-bevisst, og ser at denne får god omtale, og da Federal Bonded Tip fungerer glimrende tenkte jeg dette kunne være noe...

 

Etter å ha sett på sidene til de ammo-salgsstedene jeg vet om og ikke ser denne spør jeg:

 

Vet noen hvem i Norge/Sverige som selger denne: Federal Trophy Copper 165.

 

Og samtidig: noen med erfaring med denne?

Link to comment
Share on other sites

Erfaringer sier du - nå er dette ammo som det knapt nok foreløpig eksisterer en eneste pakke utenfor fabrikkens dør så erfaringer er det ingen på denne siden av dammen som kan sitte med. Om du tar opp spørsmålet om ett år eller 2 er det nok noen som kan svare deg :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg har lest på nett at enkelte amerikanere misstenker denne kula for å være "lisensprodusert" av enten Nosler eller Barnes. Husker ikke hvem i farta...men den ligner jo fælt, så det kan sikkert stemme.

 

Lapua Naturalis er vel også kobberkule med plastspiss, og ganske lik disse? Den har har en litt mer butt spiss - hva er de praktiske forskjellene mot de med mer spiss plastspiss? Bedre ballistikk ved høy hastighet kanskje, men hva med effekt i vilt?

Link to comment
Share on other sites

Same shit new wrapping?
Meget mulig, Barnes TTSX eller Nosler E-Tip?

http://www.24hourcampfire.com/ubbthread ... phy_Copper" target="_blank" target="_blank" target="_blank

http://24hourcampfire.com/ubbthreads/ub ... /5943109/1" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Men hvor mye variasjon kan det egentlig være på slike kuler? 100% kobber eller iblandet litt sink, hulrom for ekspansjon, plasttupp og en eller annen form for riller for å unngå så mye avleiring i løpet?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...