Jump to content

tips til minkjakt ønskes


Knutsen

Recommended Posts

Hei. har forska litt rundt på forumet her og på google, men ikke funnet noen triks til minkjakt uten hund. noen som har noen ider om dette? Jeg har ro båt, hvis det er best egnet. kan vel ikke skyte dyret på land? er det effektivt og legge ut åte til minken og sitte og vente? og åssen hagl burde man bruke, siden stål hagle kan sprette tilbake?

Link to comment
Share on other sites

Å ro rundt for å jakte mink er som å lete etter nålen i høystakken og veldig lite effektivt. Bruker selv robåt til jakt etter sjøfugl og ser jeg mink under veis så får den seg en smell.

Jeg mener bastant at det burde være lovlig å skyte mink fra motorbåt, den er tross alt ikke ønsket i faunaen vår. Har til og med sendt mail til Dirnat ang. dette..

Du har vel i grunnen ikke lov til å skyte den inne på land med mindre du har lov av grunneier.

 

Et hett tips er å bruke briller når du skyter inn mot holmer og stein etter minken og ellers annet du jakter på sjøen. Er fort gjort at noe spretter tilbake og skader synet ditt. Har selv fått sprut tilbake i ansiktet som gjorde ganske vondt, og hadde det truffet øynene mine så hadde vel jakt vært historie for min del.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...