Jump to content

Overta hagle


bergen616

Recommended Posts

Selvsagt slipper ikke du det, det er registreringsplikt på hagle. På den annen side er det våpenamnesti nå slik at dette våpnet kan registreres på en lovlig måte.

Det er ikke registreringsplikt på hagler ervervet før 1. oktober 1990! Når bergen 616 nå skal overta en hagle er det dog en god stund etter den datoen, og da må den registreres, men det har ingen ting med våpenamnesti å gjøre.

 

Den nye våpenforskriften, som etter sigende skal tre i kraft i løpet av høsten, medfører at det blir registreringsplikt på hagler.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har da aldri sagt at det var registeringsplikt på halge ervervet før 1990? Poenget mitt er at ved å ta over en hagle i dag, uansett når den er ervervet første gang, så må den registreres...

Nei, men du blander inn våpenamnestiet som ikke har noe med denne saken å gjøre.

Hagla er lovlig den, og amnestiet gjelder såvidt jeg vet ulovlige våpen... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har da aldri sagt at du har sagt med rene ord at det er registeringsplikt på halge ervervet før 1990 :D

 

Derimot vil jeg hevde at:

På den annen side er det våpenamnesti nå slik at dette våpnet kan registreres på en lovlig måte.

er en klar indikasjon på at du mener at denne hagla er ulovig. Det er den neppe.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...