Jump to content

Glock 17 Gen3 vs ruger sr9


flesjaa

Recommended Posts

Hei står nå på valget mellom en glock 17 gen3 og ruger sr9

Har en lite brukt g 17 til 3600kr og sr9 til ca tusen lappen mer.

Noen som vett hvordan rekylen er mot hverandre.

Stemmer de at gen 3 kan settes gen 4 rekylfjær i?

evt er den femdeles godkjent i production da??

 

mvh flesjå

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke sette Gen4 rekylstag rett i Gen3 Glock.

Den er mindre i diameter enn gen 4, så du trenger en bushing - også kalt hylse på norsk - for att det sitter stramt.

Det finnes mange produsenter (spesielt i USA) som lager slike hylser.

Men, tilbake til hovedspørsmålet; Glock 3 vs. SR9....

Valget er enkelt - Glock!

 

Jeg har prøvd SR9, den er vanvittig tung på avtrekket, GROVE sikter og kronglete laget.

Helt åpenlyst laget for selvforsvar - ikke blinkskyting.

Aftermarkedet er stort på Glock - så forbedringspotensialet er mye større for Glocken.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke enig med Noveske i den beskrivelsen av SR 9.

Mitt råtips er at han har prøvd en 2 genereasjonsutgave uten at magasinet sitter i. (det er magasin sikring som påvirker avtrekket negativt når magasinet er ute)

Det finnes nå en tredje type, hvor man har benyttet samme magultøser for. (Vagt trekantent) som p SR9c og utbedret noe av krypet i avtrekker. Avtrekket på min SR9c, er i allefall noe bedre en på min "2 gen" SR9

Ghost lager forøvrig også drop inn connectors som letter avtrekk, med og uten avtreksstopp. (men jeg har ikke fått brownells til å sende slikt :| )

Den brukte du har fått tilbud om er nok samme typen som jeg her (gen 2, om vi kan kalle den det), jeg har skutt mye production med Glock (26,19,17,34) Springfield xD (Tactical, compact og standard) CZ (75, 75 compact, sp01, sp01 tactical9 og forskjellige rugere (P89, p95, SR9 og SR9c) (himmel.... har jeg virkelig eid alt det der...)

Og syyns ikke Ruger SR9 skiller seg ut i spesielt negativt rettning. Slet litt med presisjon i begynnelsen, men med å bruke 115gr kuler fikk jeg straks bedre samlinger og færre charlie... (Ikke STI targetmaster samlinger, men på høyden med de andre plastic fantastic jerna)

 

En forløpig ulempe med SR9 er at det er litt mer kranglete å få tak i hylster, magholdere osv. Men glock hylstre fungerer bra.

 

Hva jeg ellers mener om SR9 kan jo leses her http://kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=15&t=30909

 

Og om du vil ha et tilbud på en obskur pistol i 9mm kan det ordnes også 8) (ruger p95, tok 3 plass i OKTS lagmesterksap production med den i år :wink: )

Link to comment
Share on other sites

Tror nok sr9en er en gen3. De er på våpensøilen og dei har den ikke inne en gang enda.

Skulle få et godt tilbud på en sr9 og en mini-14. Men dei har ikke noen av de inne uanz. :roll:

Får vel se hva tolmodigheten sier. Kjøpe jeg en g17 har jeg en 1k xtra til en 357mag eller skudd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...