Jump to content

Praktisk rifle klubb i Buskerud.


Fred.

Recommended Posts

Hei folkens ble henvist til dette forumet av bekjente som ikke kunne svare på mitt spørsmål an praktisk skyting pistol og rifle.

 

Er på let etter en klubb i Buskerud(sør) som holder på med praktisk rifle skyting men finner ingen.

Et lite ekstra nybegynner spørsmål kan man starte rett på rifle eller må man gå rett på pistol å så rifle?

 

Den klubben som er nærmest er Svelvik å vurderer sterkt å melde meg inn hos de, men de har ikke rifle skyting men pistol.

 

Hvordan er fremgangs måten? Jeg har sikkerhetskurs på pistol ( ikke praktisk) fra en Oslo klubb men har ikke vært aktiv på lenge må den da fornyes? Vist så hvor kan jeg gjøre det?

 

Mvh

Fredrik.

Link to comment
Share on other sites

Hei

Kan med engang si at du p.d.d ikke finner noen praktisk klubb som kun driver med rifle.

Veien å gå er igjennom pistol da kurset gjennomføres med dette våpenet.

pluss nye regler sier at du må ha 2 år aktivt med pistol/rifle innen praktisk + høyt stevnedeltagelse i Lvl 2 og ett lvl 3 stevne i hvert av de 2 karantene årene før du får kjøpt deg egen rifle, men du kan evt låne rifle av andre å konkurere med den.

Om de godtar det sikkerhetskurset du tok i oslo klubben må du nesten høre med den klubben du skal/vil melde deg inn i. Evt høre om osloklubben kan sende bekreftelse på dette.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Blir kanskje langt for deg å reise, men på Kongsberg har vi en del aktive rifleskyttere, banen vår er ikke godkjent for rifle ennå... Regner med den blir det ila sommeren. Vi har også tilgang til noen andre egnede baner.

Til "nye" rifleskyttere har vi sagt at vi kan være behjelpelig med lånevåpen ifm stevner.

 

Rune

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...