Jump to content

Lett modifikasjon for å øke effekten på ASG Dan Wesson co2


D52

Recommended Posts

Jeg kjøpte meg en Dan Wesson 2.5" som jeg fikk i dag. Og ramlet over en video på youtube som viste hvordan man skimset opp hammerfjæra for mer effekt (antar jeg)

 

Så jeg tenke at: joa, det vil jeg også gjøre. Lett som en plett.............

 

så jeg skrudde av sideplata og mysa litt på sakene da jeg plutselig fikk se en mye bedre løsning, som ikke innbærer skimsing eller bruk av Dremel...

 

Se på bildene...

 

 

Man setter bare inn en 4mm maskinskrue med mutter her

mutter.jpg

 

Man tar av sideplate ved å skru ut disse 4 skruene. Bruk stor stjernetrekker, og når du løfter av plata så gjør det forsiktig så ikke alt spretter ut

ringerskruer.jpg

 

Glemte å ta bildet når sideplaten var av, men man ser lett hvor mutteren skal.

Som det første bildet viser slipper du bare mutteren nedi sporet, den passer perfekt, og legger på lokket igjen

mutter.jpg

 

Så skrur man inn skruen, og strammer opp. Ikke stram for mye, da blir det for trangt, og du klarer ikke spenne hanen. Prøv deg frem til du ikke klarer å spenne hanen, og slakk av litt.

P4200023.jpg

 

 

Testet mot ei plate gulvlaminat med korkoverflate (er litt myk utenpå og hard nedi)

 

Orginalt ble det 1.1mm søkk i plata (husk den er litt hard) RØD SIRKEL

Og modifisert ble det 1.7mm søkk GRØNN SIRKEL

 

Og det ble skutt med en pistol som gjør 110ms (Gamo AF) da den er nærmest det Dan Wessonen er oppgitt til

Det søkket ble også 1.1mm SVART SIRKEL

ringer.jpg

 

Så det hjalp jo egentlig ganske mye. Blir artig å ta den med ut og prøve. Men den er rimelig kort, så om det er noe poeng er jo ikke sikkert.

 

Men billig måte å lage seg justerbar effekt på er det ihvertfall :)

 

4136_ASG_Dan_Wesson_Revolver_25__Chrome_-_4_5mm_B_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...