Jump to content

Ruger GP100


svartepetter

Recommended Posts

Eg har muligheit til å overta ein GP100 (6" løp) for ein forholdsvis rimeleg penge. Denne revolveren er ukjent for meg, eg har aldri prøvd ein slik.

 

1. Er dette ein egna revolver til revolverfelt/Magnum 1 for ein rekreasjonsskytter?

2. Eg skal sjå på den aktuelle revolveren i morgon, er det nokre spesielle ting eg bør sjå etter?

Link to comment
Share on other sites

En GP 100 er et solid og greit våpen.

Avtrekket er ikke, og kan neppe bli, så godt som på en god S&W revolver, verken singel eller selvspenner, men er godt nok for en rekreasjonsskytter. I alle fall singel-avtrekket.

Presisjonen på de GP100 eksemplarene jeg har prøvd har vært god.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke helt enig med Kalstad ang avtrekket når det gjelder "godhet" på avtrekket. Men det er sikkert at GP-100 har et lengre avtrekk enn Smith'er.

 

Rugere er mer solide enn Smith'er og presisjonen på de to jeg har, står ikke tilbake for Smith. Dessuten er de mye penere.

 

Det er ikke så mye som kan gå galt. Så lenge det ikke har vært noen hobbysmeder som har endret vinkler ol i avtrekket skal det vært et sikkert kjøp.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat denne var litt for slitt, men skal definitivt halde utkikk etter ein Python framover.

Hvis du har tenkt å skyte mye, og med minst mulig av problemer, er jeg ikke sikker på om du har snudd nesen i riktig retning. Python kan være nettopp det, "pyton" når det gjelder timing-problemer. Kommer ofte tidligere enn på andre sammenlignbare våpen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...