Jump to content

Bue PSE Xforse AXE


shooter 2

Recommended Posts

Jeg syns grepet på denne er litt spinkelt jeg , lite og holde i ! dere som har samme føler dere det samme og har noen satt på noe tillegsgrep på disse ? Mulig det bare er i overgangen nå jeg føler dette da jeg føler min siste Diamond hadde et kjempegodt grep . :o

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Tror PSE generelt har spinklere grep enn Mathews og Diamond. Ser ut til at Bowtech også har smalt grep, litt rart, siden Bowtech og Diamond er samme produsent? Men Rytera har også noe smalere grep enn "vanlige" Martinbuer. Går ut fra det handler om smak og behag.

Er det forresten skytetrening om tirsdag Jan?

Link to comment
Share on other sites

Hei ! Har sett denne filmen og det er sikkert riktig ! Er kanskje en gammel uvane dette med og ha mye grep i buen og jeg løser opp grepet jeg men like forbanna syns jeg noe mangler der . Er vel overgangen kanskje , har ikke fått skutt mye med denne enda. Vet jeg har sett et gummigrep som man kan sette men da er vel dette dumt .

Link to comment
Share on other sites

Jo mindre grep om buen jo bedre etter min mening, men man må likevel ha ett grep som ligger godt i hånda. Jeg liker godt Hoyt sine grep, Mathews syns jeg blir litt for breie, men slikt er jo smak og behag.

 

Når jeg skyter ligger buen bare imot i gropa mellom tommel og pekefinger, og der passe Hoyt sine grep min hånd perfekt. På den Xforcen jeg hadde passet det ikke då godt og jeg syns den var "ubehagelig" å skyte med.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en PSE Vendetta XS som jeg har ettermontert Death Grip. Grepet ligger å hviler på 3 kulelagre så vridning av grepet(death grip) blir nesten borte. Den fjerner den ikke, men hjelper veldig bra. Jeg var ikke helt fornøyd med det smale grepet til PSE så pistolgrepet til DG var en bonus. Koster rundt 100 USD, men for min del var det verdt det. Legger opp bilder fra når jeg monterte min.

 

http://www.vanhandle.com/DEATH-GRIP.html" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Video -

" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Fjernet det gamle grepet og pusset bort malingen så limet kunne feste seg.

0750105b.jpg

 

Kulelagere med festeanordning og retteverktøy

d043041a.jpg

 

Limet må tørke i vater for 24 timer.

3b6a5acf.jpg

 

Grepet

7bc21f24.jpg

8203fd84.jpg

fcbfff92.jpg

 

Ferdig montert

440a5196.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mange år siden jeg gjorde dette,men gjennom forman i Ås bueskyttere så fikk vi tak i grep til våre buer som var custom.

På meget kjente buer så var det bare å bestille grep,men på Oniedan jeg hadde så måtte han ha buen. Tok vel 1 uke omtrent

Ble vel sendt til en møbbelsnekker med kopifres mener jeg å huske :)

Link to comment
Share on other sites

@Litago Grepet var litt uvant de første 10 skuddene da hele grepet "flyter" på bua, men etter litt tillvending var det nydelig. En annen ting er at grepet er laget i polyuretan, hard plast, så det blir ikke kaldt på hånda i forhold til aluminium.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...