Jump to content

Sako montasje på TRG med PMII?


THMP

Recommended Posts

Hei, det er min rifle i tråden, som Luske viser til. Montasjen passer helt perfekt for denne kikkerten! Husk at du kan regulere øyeavstanden ved å plasserer skinna i ulike spor på låskassa. Tror denne montasjen ble laget med spesiell tanke for PM2 kikkerter med lysbryter! Det eneste som kan kritiseres med denne kikkertmontasjen i forhold til kikkerten er at den ikke har optimal kanting (30MOA mot 45MOA). En slik kikkert har double-turn og for full utnyttelse er den optimale kantingen på montasjen altså 45MOA. I praksis har dette 99,9% ingen betydning :wink: Jeg kunne ikke tenke meg en annen montasje, men det man kan eventuelt gjøre er å kjøpe den originale lave picatinnyskinna uten kanting og 3-rings montasjen for picatinnyskinner. Da vil du senere eventuelt ha større muligheter for å bruke andre kikkerter/montasjer, eller bruke 3-rings montasjen på andre typiske taktiske rifler. Mulig denne løsningen gir kikkerten en høyere plassering, men det er jeg usikker på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...