Jump to content

Leupold VX-R 3 - 9 x 40mm Matte Riflescope


øystein røsberg

Recommended Posts

Hei

 

Har selv flere Leupold kikkertsikter og greie de, dog ikke de aller beste i mørket, selv ikke med stor objektivdiameter. Til bruk i dagslys er de ypperlige, lette, bra mekanisk og ikke minst har bra garanti (som jeg enda har til gode å ta i bruk).

 

Hvis du ønsker et slikt Leupold sikte med rødprikk, tenker jeg at ditt hovedhensyn er raske skudd hvor du tenker at øyet raskere fanger rødpunktet + elgen enn først å lete etter et ikke- opplyst retikkel så elgen...som har passert forbi....

 

Er ikke 3 som minste forstørring litt i høyeste laget for raske skudd under elgjakt??

 

Å velge dette siktet eller Leupold generelt, for nattjakt, er vel uansett ikke optimalt. Ser heller ikke umiddelbart noe poeng ved å velge 50mm i stedet for 40mm hvis hensikten er jakt i dagslys.

 

Har selv ikke testet akkurat denne modellen, og uttaler meg generelt med erfaring med Leupold og ellers tysk optikk.

 

Prisen på dette siktet - Ca 4000 NOK ferdig fortollet og levert på døra?? Sikkert et bra sikte til diverse bruk, i alle fall i forhold til pris og hvor mye annet som er dårligere og leveres i den prisklassen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...