Jump to content

Grågåsbulvaner


sealie

Recommended Posts

Hei folkens,

 

Jeg har siden jeg først så Ulf Lindroths "Bulvanjakt på gjess - Ulf Lindroth" lurt på hvilke "fine" helfigursbulvaner han bruker i filmen. Dere kan se dem jeg mener her:

 

 

Noen som vet hvilke typer bulvaner dette er, og evt. hvor dem kan skaffes? (i innland eller utland) Vil for øvrig anbefale alle ivrige gåsejegere å kjøpe å se denne filmen!

 

På forhånd takk!

Link to comment
Share on other sites

http://www.greenheadgear.com/ 8)

 

 

 

 

Hei folkens,

 

Jeg har siden jeg først så Ulf Lindroths "Bulvanjakt på gjess - Ulf Lindroth" lurt på hvilke "fine" helfigursbulvaner han bruker i filmen. Dere kan se dem jeg mener her:

 

 

Noen som vet hvilke typer bulvaner dette er, og evt. hvor dem kan skaffes? (i innland eller utland) Vil for øvrig anbefale alle ivrige gåsejegere å kjøpe å se denne filmen!

 

På forhånd takk!

Link to comment
Share on other sites

Takk Bjørnar! Der har du dem!

 

De der ser UTROLIG flotte ut, og er blandt de beste fullfigur-bulvanene jeg har sett. Synd at dem ikke har genuine grågåsbulvaner av samme type. Så langt jeg kan se har dem bare tundragås-variantene. Men som Ulf sier, det er bedre med gode tundragåsbulvaner enn halvgode grågåsbulvaner...

 

Er veldig fristende å teste FUD grågåsbulvanene. Har selv kun kjøpt FUD kråkebulvanene (fra Jaktfall faktisk :smile: ) og i 80% av vinklene man ser dem fra ser dem veldig bra ut. Jeg er bare bekymret for de resterende 20%'ene...

 

Noen som vet om noen tilsvarende bulvaner (som Greenhead-bulvanene) bare i Grågås-farger?

Link to comment
Share on other sites

Brukte fuds ifjor sammen med hellfigurer og skall, fungerte godt det, men de greenheadene er jo det

yperste man får da, de har de i grågås versjon på http://www.dkwai.dk" target="_blank" target="_blank men relativt dyrt blir det. Like så

viktig er det med en god gåselokk.

Tusen takk for linken, det er akkurat noe sånn jeg har sett for meg. Lurer på om det er noen norske som importerer disse. Men jeg er enig med deg at prisen er i stiveste laget. Skallene demmes ser jo også veldig bra ut. Kjøpte i fjor 16stk av Flambeu-gåseskallene fra Winge Våpen som jeg for såvidt er veldig fornøyd med. Tenkte bare at noen mer naturtroe kanskje ville fungere bedre sammen med skall.

 

Kjøpte en Greylag Hammer lokkefløyte i vinter som jeg har øvd meg litt på, selv om jeg ikke vil påstå at jeg har blitt noen mester enda.

Link to comment
Share on other sites

Brukte fuds ifjor sammen med hellfigurer og skall, fungerte godt det, men de greenheadene er jo det

yperste man får da, de har de i grågås versjon på http://www.dkwai.dk" target="_blank" target="_blank" target="_blank men relativt dyrt blir det. Like så

viktig er det med en god gåselokk.

 

Rent bortsett fra at man må he semi-trailer for å få dem med seg på jakt :lol:

 

Men en 4-5 stk. av disse helfigurene rundt blindsen for å viske ut konturene er nok ikke noen dum idé. Jeg for min del jakter en del alene, og farter en del rundt, så jeg er avhengig av "lett" bagasje. I fjor brukt jeg silosocks, og hadde stor suksess med dem. Fikk dratt ned både kortnebbgås og grågås.

Link to comment
Share on other sites

Rent bortsett fra at man må he semi-trailer for å få dem med seg på jakt :lol:

 

Men en 4-5 stk. av disse helfigurene rundt blindsen for å viske ut konturene er nok ikke noen dum idé. Jeg for min del jakter en del alene, og farter en del rundt, så jeg er avhengig av "lett" bagasje. I fjor brukt jeg silosocks, og hadde stor suksess med dem. Fikk dratt ned både kortnebbgås og grågås.

Jeg tror neppe det ville vært aktuelt å kjøpt inn disse i store antall, men kanskje 1/4 av bulvanene kan være slike for å "piffe opp" skallbulvanene man ellers bruker. Som du sier er det greit å ha "overbevisende" og høye bulvaner rundt blinds for å bryte linjene til disse. Leser også en del jaktskildringer som forklarer at "overbevisende" bulvaner noen gang blir det foretrukne landingspunktet til gåsene som tas ned, noe som får meg til å tro at "looks does matter" også når det kommer til bulvaner. :)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...